PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 11 | 249--257
Tytuł artykułu

Neuroekonomia a mózg konsumenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Neuroeconomics and Consumer Brain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Neuroekonomia jest dziedziną nauki, w której bada się neuronalne korelaty decyzji i ocen ekonomicznych, wykorzystując do tego przede wszystkim takie metody, jak funkcjonalny rezonans magnetyczny czy elektoencefalografię. Część neuroekonomii koncentruje się na odkrywaniu neurofizjologicznych podstaw ocen i zachowań konsumenckich, na przykład w przypadku kupna danego dobra. Aby bliżej zrozumieć decyzje nabywców, należy poznać mechanizmy działania mózgu. Celem analiz jest wyjaśnienie, jakie procesy zachodzą w ludzkim mózgu w trakcie podejmowania decyzji ekonomicznych. Na podstawie uzyskanych wyników można przewidzieć, w jakich sytuacjach konsument podejmie decyzję o kupnie, a kiedy zrezygnuje z oferowanego produktu. Jednak im większa wiedza na ten temat, tym większe ryzyko dla konsumenta, że jego zmysły ulegną manipulacji. (abstrakt autora)
EN
Neuroeconomics is a field of science which investigates the neural correlates of decisions and economic assessments, using mainly methods such as functional magnetic resonance and electroencephalography. Part of neuroeconomics focuses on discovering the neurophysiological basis of assessments and consumer behavior, for example in case of a purchase of a good. To understand better the decisions of customers, you need to understand the mechanisms of brain. The aim of the analysis is to explain what kind of processes undergo in human brain during making economic decisions. On the basis of these results we can predict in which situations a consumer makes a decision of purchase, and when he resign from buying an offered product. However, the greater the knowledge, the greater the risk for the consumer that his senses will undergo manipulation.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Goszczyńska M., Górnik-Durose M., Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych, Difin, Warszawa 2010.
  • Kall J., Promocja sprzedaży - czyli jak sprzedać więcej, Businessman Press, Warszawa 1995
  • Kotkowska A., Marketing na 5 (zmysłów), "Marketing w Praktyce" 2011, nr 7.
  • Pradeep A.K., Mózg na zakupach, Helion, Gliwice 2011.
  • Solomon M.R., Zachowania i zwyczaje konsumentów, Helion, Gliwice 2006.
  • Stasiak W., Czas aromamarketingu, "Marketing w Praktyce" 2005, nr 3.
  • Tyszka T., Psychologia ekonomiczna, GWP, Gdańsk 2004.
  • Witek L., Merchandising, C.H. Beck, Warszawa 2007.
  • Woźniak J., Neuromarketing 2.0, Helion, Gliwice 2012.
  • Zaleśkiewicz T., Psychologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Zweig J., Twój mózg, twoje pieniądze, MT Biznes, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385613

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.