PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 11 | 259--268
Tytuł artykułu

Ograniczona racjonalność i heurystyki w zachowaniach nabywców

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Bounded Rationality and Heuristics in Buyer Decision Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono aktualną wiedzę z zakresu zachowań nabywców ze szczególnym uwzględnieniem ograniczeń racjonalności w procesie decyzyjnym. Przybliżono działanie mechanizmów przetwarzania informacji i proces wykorzystania heurystyk przy automatyzacji decyzji. Autorka zaprezentowała argumenty wskazujące, że nadawanie nazw produktom lub usługom pochodzących od nazwisk postaci historycznych ma za zadanie skrócenie procesu decyzyjnego nabywców.(abstrakt autora)
EN
The paper presents current knowledge on buyer behavior, with particular attention to bounded rationality in buyer decision process. Were brought closer of information processing mechanisms and use of heuristic processes at automation of decisions. The author has presented arguments that the naming of products or services originating from the names of historical figures is designed to shorten the buyer decision process.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Blaufus K., Bob J., Hundsdoerfer J., Kiesewetter D., Weimann J., Decision Heuristics and Tax Perception: An Analysis of a Tax-cut-cum-base-broadening Policy, "Journal of Economic Psychology" 2013, vol. 35, no. IV.
  • Chernatony L., Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk 2013.
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2013.
  • Duhigg Ch., Siła nawyku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Encyklopedia sławnych Polaków, red. A. Grygiel, Publicat S.A., Poznań 2007.
  • Eysenck H., Eysenck M., Podpatrywanie umysłu, Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują?, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • Kahneman D., Pułapki myślenia, Media Rodzina, Poznań 2012.
  • Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2012.
  • Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Psychologia poznawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Psychologia poznawcza w praktyce, red. A. Falkowski, T. Zaleśkiewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Smith V.L., Racjonalność w ekonomii, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
  • Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej, http://bazy.uprp.pl/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.