Warianty tytułu
Integrated Management Systems in Logistics
Języki publikacji
Abstrakty
Cel - Artykuł prezentuje koncepcje i możliwości implementacji zintegrowanych systemów zarządzania w sektorze logistycznym w aspekcie doskonalenia jakości usług. Metodologia badania - niniejsza publikacja została opracowana w oparciu o analizę literatury przedmiotu i norm międzynarodowych ISO. Wynik - W wyniku przeprowadzonych rozważań określono model integracji systemów zarządzania, który zaimplementowany w obszary logistyki podnosi sprawność łańcucha dostaw w przedsiębiorstwie. Oryginalność/wartość - Oryginalne podejście do identyfikacji i koncepcji integracji systemów zarządzania w sektorze logistycznym. (abstrakt oryginalny)
Purpose - article presents the concepts and possibilities of implementation of integrated management systems in the logistics sector in terms of improving the supply chain. Research methodology - This publication has been prepared by an analysis of the literature and the international standards ISO. Result - On the basis of the research model of management systems integration have been developed. Model - implemented in the area of logistics - will increase the efficiency of the supply chain in the enterprise. Originality/value - An original approach to the process for identifying and developing the concept of integration of management systems in the logistics sector. (original abstract)
Rocznik
Strony
167--178
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Poznańska
autor
- Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
autor
- Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
Bibliografia
- Frąś J., Gołębiowski M., Bielawa A. (2006), Podstawy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 29.
- Frąś J. (2004), Anwendung von Managementsystemen in Dienstleistungsunternehmen, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu w Rostoku, Rostok, s. 37.
- Frąś J. (2013), Kompleksowe zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Ekspolatacji - Państwowego Instytutu Badawczego w Radomiu, Radom, s. 139.
- Hamrol A. (2007), Zarządzanie jakością z przykładami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 206.
- Maleszka A., Łagowski E. (2009), Wdrażanie zintegrowanych systemów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Logistyki, 2009, s. 31.
- Mühe T. (1979), Leitfaden Integrierte Managementsysteme, Fachverlag Moderne Wirtschaft, Wiesbaden, s. 78, 81.
- Pfeufer H.J., Schreiber F., Rau W. (2001), Das integrierte Managementsystem für Qualitätsmanagement, Arbeitssicherheit, Umweltschutz. Carl Hanser Verlag, München-Wien, s. 122.
- Sokołowicz W., Srzednicki A. (2006), System zarządzania jakością oraz inne systemy oparte na normach, Wydawnictwo C-H-BECK, Warszawa, s. 7.
- Znormalizowane systemy zarządzania (2010), red. J. Łańcucki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 210.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171386141