PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 379 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 278--287
Tytuł artykułu

Analiza porównawcza wybranych sposobów prezentacji lokalnej oferty turystycznej - studium przypadku

Warianty tytułu
Comparative Analysis of Selected Ways of Tourism Offer Presentation - Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu prezentacji oferty turystycznej za pośrednictwem wybranych form przekazu. Postawionym zadaniem jest analiza tych form oraz identyfikacja silnych i słabych stron każdej z nich. Ponadto autorzy podjęli próbę rozpoznania różnic w odbiorze oferty turystycznej w zależności od wykorzystanych form prezentacji oraz zbadania wpływu przekazywanych informacji o ofercie turystycznej na odbiorcę(abstrakt oryginalny)
EN
The obtained results confirmed that the form of presentation has a significant impact on its reception. The presentation of an offer made by a tourist guide showed its superiority over other forms in many aspects. This effect was even stronger when printed materials like flyers where available to a presenter. The only weak point of this form was the overwhelming amount of information. On the other hand, the combination of multimedia presentation and website caused information noise. One can say that the website offer should not be presented to new clients directly. They should be rather guided there by other methods, and visit the site only when they show interest. In contrast, the tourist guide presentation is effective when directed to audience that has no experience with the promoted object. In case of flyers and brochures one can say that they are the most universal solution(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Altkorn J., 1997, Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
  • Briggs S., 2001, Successful Tourism Marketing. A Practical Handbook, Kogan Page, London.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B., 2004, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa.
  • Glińska E., 2011, Sposoby badania wizerunku miejsca, Samorząd Terytorialny, nr 11, http://markowysamorzad.pl/marketing/ABC/markowys/files/7.pdf (dostęp:18.10.2014).
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2007, Produkt turystyczny, PWN, Warszawa.
  • Kapera I., 2012, Polityka turystyczna organów samorządu województwa małopolskiego w aspekcie działań stymulujących popyt turystyczny, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 82, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 697, s. 371-384.
  • Kruczek Z., Walas B., 2010, Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków.
  • Kuśmierski J., 1996, Reklama jest sztuką, Druktur Sp. z.o.o., Warszawa.
  • Maciejowski T., 2004, Firma w Internecie, [w:] Budowanie przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  • Michalska-Dudek I., 2008, Wpływ rozwoju technologii informacyjnej na zmiany zachodzące po stronie podaży turystycznej na przykładzie wykorzystania Internetu w działalności promocyjnej dolnośląskich zakładów hotelarskich, [w:] Gołembski G. (red.), Nowe trendy rozwoju turystyki, PWSZ, Sulechów, s. 219-230.
  • Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
  • Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • Stanowicka-Traczyk A., 2007, Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, Studia Regionalne i Lokalne, nr 3 (29), s. 66.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.