PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 31 | nr 104 | 39--47
Tytuł artykułu

The Lean Production Educational Simulation Game

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Edukacyjna gra symulacyjna dotycząca szczupłej produkcji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
W artykule przedstawiono zagadnienia teoretyczne oraz analizę praktyczną odwzorowania mechanizmów zachodzących w rzeczywistości przy pomocy gry symulacyjnej. W szczególności podkreślono edukacyjny charakter modelowania realnych procesów logistycznych. Drugorzędnym, choć nie mniej istotnym aspektem tak przedstawianej rzeczywistości, jest atrakcyjny dla odbiorców aspekt rozrywkowy, który ułatwia odbiorcom podejmowanie właściwych decyzji, a jednocześnie przyswajanie poznanych w teorii zagadnień. Przedstawiona gra symulacyjna oparta jest na stworzeniu prostych elementów, co nie wymaga od uczestników dodatkowej wiedzy czy umiejętności manualnych w tym zakresie. Odpowiednie zorganizowanie stanowisk pracy, odzwierciedlające sytuację realnych komórek produkcyjnych, pomaga zrozumieć istotę narzędzi wspomagania sterowania produkcją w oparciu o metody Lean Production, wskazując różnice między produkcją tradycyjną w komórkach, systemem pchanym i systemem ssącym.(original abstract)
The paper presents theoretical and practical analysis of the actual mapping mechanisms involved in the simulation game. In particular, the educational nature of real logistics processes modelling was emphasized. A secondary, but no less important aspect of reality as presented is attractive to buyers entertainment which helps receivers make the right decisions, known in the theory of assimilation issues. The presented simulation game is based on the creation of simple elements, which does not require additional knowledge and manual skills in this area from the participants. Suitably organizing jobs, reflecting the real production cells helps to understand the essence of the production control support tools based on Lean Production, pointing out the differences between conventional work cells,and the push and pull system.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Silesian University of Technology
autor
  • Silesian University of Technology
Bibliografia
  • Ammar, S., Wright, R., Experiential learning activities in operations management, International Transactions in Operational Research 6/1999.
  • Boczukowa B., Jak kształcić dorosłych - refleksje andragoga, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
  • Brom C., Bromova E., Dechterenko F., Buchtova M., Personalized messages in a brewery educational simulation: Is the personalization principle less robust than previously thought?, "Computers & Education" No 72 (2014).
  • Dejonckheere, J., Disney, S.M., Lambrecht, M.R., Towill, D.R., Measuring and avoiding the bullwhip effect: A control theoretic approach, European Journal of Operational Research 147 (3)/2003.
  • Gilgeous, V., D'Cruz, M.,. A Study of business and management games, Management Development Review 9(1) 1996, Bradford.
  • Kołodziejczyk P., Szołtysek J., Beer Game - praktyczne refleksje o grze logistycznej w dydaktyce, Logistyka 1/2012.
  • Korhonen K., Pekkanen P., Pirttila T., Role game as a method to increase crossfunctional understanding in a supply chain, International Journal Production Economics 108 (2007).
  • Metters R., Quantifying the bullwhip effect in supply chains, Journal of Operations Management 15 (1997).
  • Riis J.O., Johansen, J., Mikkelsen, H., Simulation games in production management - an introduction, [in:] Riis, J.O. (Ed.), Simulation Games and Learning in Production Management, Chapman & Hall, London, 1995.
  • Ruohomaki V., Viewpoints on learning and education with simulation games, [in:] Riis, J.O. (Ed.), Simulation Games and Learning in Production Management, Chapman & Hall, London, 1995.
  • Sato D, Trindade F., The Lego Lean Game, [in:] Agile Processes in Software Engineering and Extreme Programming, Lecture Notes in Business Information Processing Volume 31, 2009.
  • Sterman, J., Instructions for Running the Beer Distribution Game, System Dynamics Group, MIT, Cambridge 1984.
  • Yan Wu D., Katok E., Learning, communication, and the bullwhip effect, Journal of Operations Management 24 (2006)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388483

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.