Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Praca składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów, zakończenia, bibliografii, spisu rysunków i tabel. W rozdziale pierwszym omówiono problemy terminologiczne związane z rynkiem e-usług - pojęcie, strukturę i cechy rynku e-usług. Scharakteryzowano w nim szczegółowo poszczególne rodzaje e-usług, wskazując na główne kryterium ich wyodrębnienia oraz omówiono podmioty rynku e-usług. W rozdziale tym podjęto także rozważania na temat kształtowania się równowagi na rynku e-usług. W rozdziale drugim podjęto próbę charakterystyki rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku. Dokonano tutaj krótkiej charakterystyki Internetu jako miejsca świadczenia e-usług. W oparciu o dane wtórne przedstawiono warunki funkcjonowania podmiotów podaży na rynku e-usług oraz czynniki wpływające na popyt na te usługi. Rozdział zawiera także próbę określenia struktury podmiotowej rynku e-usług, w tym dynamiki liczby podmiotów na rynku. Rozdział trzeci dotyczy metodycznych aspektów badania rynku e-usług. Zaprezentowano tutaj dostępne źródła informacji na temat rynku e-usług oraz omówiono metody i techniki gromadzenia informacji o rynku. W rozdziale zaprezentowano także metodykę i organizację zrealizowanych na potrzeby pracy badań bezpośrednich oraz podstawowe charaktery styki prób badawczych. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań bezpośrednich zrealizowanych wśród usługodawców i usługobiorców. Scharakteryzowano w nim ofertę poda- żową e-usług, proces świadczenia e-usług (w trzech głównych etapach) i zaprezentowano czynniki sprzyjające rozwojowi oraz bariery rozwoju podaży na rynku e-usług. Dalsza część rozdziału obejmuje wyniki badań konsumentów, w tym profil usługobiorców, analizę zapotrzebowania konsumentów na e-usługi oraz analizę wydatków na nie. Ostatni rozdział jest próbą modelowego ujęcia funkcjonowania rynku e-usług w Polsce. Zawarto w nim opisowe modele rynku e-usług przygotowane w oparciu o cykl życia rynku. Rozdział kończą rozważania na temat rozwoju rynku w perspektywie 2020 roku, przygotowane między innymi w oparciu o wyniki badań ekspertów. W zakończeniu pracy przedstawiono główne wnioski z przeprowadzonej dedukcji, określono stopień realizacji postawionych celów oraz dokonano weryfikacji hipotez badawczych. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
217
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Aaker D.A., Kumar V., Day G.S.: Marketing Research. Wiley, USA 2007.
- Adamczyk J., Gembarowski M., Kandefer M.: Internet na usługach marketingu. Politechnika Rzeszowska, Rzeszów 2004.
- Adamkiewicz-Drwiłło H.G.: Współczesna metodologia nauk ekonomicznych. TNOiK, Toruń 2008.
- Aldrige A.: Rynek. SIC, Warszawa 2006.
- Analiza i funkcjonowanie rynku. Red. J. Perenc. US, Szczecin 1998.
- Analiza rynku. Red. H. Mruk. PWE, Warszawa 2003.
- Analiza rynku. Systemy i mechanizmy. Red. S. Mynarski. AE, Kraków 1995.
- Andrykiewicz-Feczko Z.: Społeczne uwarunkowania zachowania konsumenta na rynku. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 1994.
- Apanowicz J.: Metodologia nauk. TNOiK, Toruń 2003.
- Apanowicz J.: Metodologia ogólna. Bernardinum, Gdynia 2002.
- Arendt Ł.: Wykluczenie cyfrowe w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. IPiSS, Warszawa 2009.
- Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Badania marketingowe w Internecie. Red. K. Karcz i A. Bajdak. AE, Katowice 2005.
- Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 2002.
- Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Badania rynkowe i marketingowe. Red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1994.
- Badania rynku. Metody, zastosowania. Red. Z. Kędzior. PWE, Warszawa 2005.
- Baines P., Chansarkar B.: Introducing Marketing Research. Wiley, New York 2002.
- Bajdak A.: Uwarunkowania wykorzystania Internetu w badaniach marketingowych. W: Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 2003.
- Bankowość elektroniczna. Red. A. Gospodarowicz. PWE, Warszawa 2005.
- Bartel Z.: Ekonometryczna analiza rynku. PWN, Warszawa 1962.
- Batagan L., Pocovnicu A., Capisizu S.: E-service Quality. Management. "Journal of Applied Quantitative Methods" 2009, Vol. 4.
- Benicewicz-Miazga A.: E-Business w Internecie i multimediach. Mikom, Warszawa 2003.
- Beverungen D., Knackstedt R., Winkelman A.: Identifying e-Service Potential form Business Process Models - A Theory Nexus Approach. "e-Service Journal" 2011, Vol. 8.
- Binda J.: Rynek usług w e-biznesie. Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów, Bielsko-Biała 2003.
- Blattberg R.C., Kim B.-D., Neslin S.A.: Database Marketing. Analyzing and Managing Customers. Springer, Pennsylvania 2008.
- Borcuch A.: Bankowość elektroniczna w Polsce. CeDeWu, Warszawa 2011.
- Borcuch A.: Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce. CeDeWu, Warszawa 2010.
- Borucki A.: E-biznes. Politechnika Poznańska, Poznań 2012.
- Boyer K.K., Hallowell R., Roth A.V.: E-services. Operations strategy. "Journal of Operations Management" 2002, Vol. 20.
- Budziewicz-Guźlecka A., Drab-Kurowska A.: E-administracja w Polsce. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. "Ekonomiczne Problemy Usług" 2012, nr 88.
- Budżety gospodarstw domowych z lat 1999-2012. GUS, Warszawa.
- Budziewicz-Guźlecka A.: Wpływ rozwoju e-usług na społeczeństwo informacyjne w Polsce. W: Fenomen Internetu. Tom II. Red. A. Szewczyk i E. Krok. US, Szczecin 2008.
- Budziewicz-Guźlecka A.: Zmiany na rynku e-usług i ich wpływ na społeczeństwo informacyjne w Polsce. W: Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości. Red. A. Panasiuk, K. Rogoziński. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, nr 20, tom I.
- Buhalis D.: eTourism: Information Technology for Strategic Tourism Management. Prentice Hall, London 2003.
- Butrym B., Małachowski A.: Podstawowe dane statystyczne polskiego rynku e-finansów. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. "Ekonomiczne Problemy Usług" 2010, nr 58.
- Całe życie w Sieci. Red. B. Szmigielska. UJ, Kraków 2008.
- Castells M.: Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Rebis, Poznań 2003.
- Castells M.: Społeczeństwo sieci. Wydawmictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Johnston K., Mayer R.: Internet Marketing. Strategy, Implementation and Practice. Prentice Hall, Marlow 2006.
- Chaudhury A., Kuilboer J-P.: E-Business and e-Commerce Infrastructure. Technologies Supporting the e-Business Initiative. McGraw-Hill, New York 2002.
- Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego. Difin, Warszawa 2007.
- Chodorek A., Chodorek R., Pach A.: Dystrybucja danych w sieci Internet. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawka 2007.
- Ciepielewska B.: Proste metody ekonometrycznej analizy rynku. AE, Katowice 1974.
- Clarce A.: E-learning nauka na odległość. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004.
- Cyrek M.: Rozwój sektora usług a gospodarka oparta na wiedzy. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2012.
- Czaplewski M.: E-biznes jako kierunek doskonalenia usług ubezpieczeń gospodarczych. PTE, Szczecin 2007.
- Czarkowski J.J.: E-learning dla dorosłych. Difin, Warszawa 2012.
- Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W.: Marketing usług. Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2012.
- Dąbrowska A., Gutkowska K., Janoś-Kresło M., Ozimek L: Serwicyzacja konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych. Uwarunkowania i tendencje. Difin, Warszawa 2010.
- Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A.: E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Difin, Warszawa 2009.
- Dąbrowska A., Janoś-Kresło M.: Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Difin, Warszawa 2010.
- Dąbrowska A., Radziukiewicz M., Szepieniec-Puchalska D., Szymańska A.: Konsument na rynku e-handlu i e-bankowości. IBRKK, Warszawa 2011.
- Dąbrowska A.: E-usługi wyzwaniem dla firm i konsumentów. W: Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości. Red. A. Panasiuk, K. Rogoziński. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, nr 20, tom I.
- Dąbrowska A.: Konsument jako uczestnik rynku usług. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. "Ekonomiczne Problemy Usług" 2011, nr 73.
- Dąbrowska A.: Konsument na rynku e-handlu w wybranych krajach Unii Europejskiej (w świetle wyników badań). W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. "Ekonomiczne Problemy Usług" 2010, nr 55.
- Dąbrowska A.: Rozwój rynku usług w Polsce. Uwarunkowania i perspektywy. SGH, Warszawa 2008.
- Daszkowska M., Senyszyn J.: Elementy teorii konsumpcji. UG, Gdańsk 1994.
- Daszkowska M.: Tożsamość w usługach. "Marketing w Praktyce" 1996, nr 3.
- Daszkowska M.: Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Duliniec E.: Badania marketingowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa 1994.
- Dyrektywa 2000/31/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 8 czerwca 2000 roku w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego (dyrektywa o handlu elektronicznym), art. 17.
- E-administracja w Polsce. Biuro Analiz Sejmowych, Warszawa, b.d.
- E-biznes - innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady. Red. M. Olszański, K. Piech. PARP, Warszawa 2012.
- E-biznes. Sieci komputerowe i technologie internetowe. Tom 1. Red. T. Wieczorek. WSB, Dąbrowa Górnicza 2003.
- E-commerce and development report. United Nations Conference on Trade and Development. United Nations, New York and Geneva 2002.
- Ekonomika usług. Przewodnik terminologiczny. Red. A. Styś. AE, Wrocław 1991.
- Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2008. Red. M. Krasko. Biblioteka Logistyka, Poznań 2009.
- E-services. New Directions in Theory and Practice. Red. R.T. Rust, P.K. Kannan. Sharpe Inc., New York 2002.
- Ewolucja sektora usług w Polsce w latach 1995-2008. Departament Analiz i Prognoz, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2010.
- Fabiunke H., Fischer H., Jäger J., Köppert W.: Badania ankietowe popytu konsumpcyjnego. PWE, Warszawa 1976.
- Felski M., Gudzbeler P., Kamińska E., Pietnoczka A.: Informatyzacja usług (e-urząd). Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 2009.
- Filipiak B., Panasiuk A.: Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Filipiak B., Panasiuk A.: Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Fitzsimmons J.A., Fitzsimmons M.J.: Service Management. Operation, Strategy, Information Technology. McGraw-Hill, New York 2004.
- Flis R., Szut J., Mazurek-Kucharska B., Kuciński J.: Bariery hamujące rozwój i globalizację e-usług. PARP, Warszawa 2009.
- Flis R., Szut J., Mazurek-Kucharska B., Kuciński J.: E-usługi - definicja i przykłady. PARP, Warszawa 2009.
- Frąckiewicz E.: Marketing internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań 2001.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1998.
- Gay R., Charlesworth A., Esen R.: Online Marketing. A Customer-Led Approach. Oxford, New York 2007.
- Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2003.
- Gilmore A.: Usługi. Marketing i zarządzanie. PWE, Warszawa 2006.
- Glapiński A.: Spór o ekonomiczne instrumentarium wspierania aktywności gospodarczej. W: Ekonomiczne instrumenty wsparcia ożywienia gospodarki w Polsce. SGH, Warszawa 2003.
- Gliński J., Nowaczek K.: Analiza komparatywna metod estymacji parametrów funkcji Tornquista. W: Zarządzanie przedsiębiorstwem. Wybrane aspekty. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003, nr 2.
- Golik-Górecka G.: Zastosowanie Internetu w badaniach marketingowych oraz planowaniu i tworzeniu produktu i ich cen. W: Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu II. UG, Sopot 2003.
- Gonciarski W.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach postindustrialnych. W: Zarządzanie w gospodarce postindustrialnej. Red. K. Piotrkowski i M. Świątkowski. Wydawnictwo Almamer WSE, Warszawa 2009.
- Gospodarka elektroniczna - współczesne przedsiębiorstwo na rynku globalnym. Red. J. Winiarski. UG, Gdańsk 2010.
- Gregor B., Stawiszyński M.: e-Commerce. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
- Gregor B., Stawiszyński M.: Internet w badaniach marketingowych. W: Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 2003.
- Grobler A.: Metodologia nauk. Aureus-Znak, Kraków 2008.
- Grzegorczyk W., Sibińska A., Krawiec W.: Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych. UŁ, Łódź 2009.
- Hackley Ch.: Doing Research Project in Marketing Managament and Consumer Research. Routledge, London-New York 2003.
- Henten A.: Services, e-services and nonservices. W: A. Scupola: Cases on Managing E-Services. Idea Group Publishing, London 2008.
- Hoffman K.D., Bateson J.E.G.: Services Marketing. Concepts. Strategies & Cases. Thompson South-Western, USA 2007.
- Hollins B., Shinkins S.: Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie. PWE, Warszawa 2009.
- Hyla M.: Przewodnik po e-learningu. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
- Innowacje w sektorze usług. Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw, Warszawa 2010.
- Innowacyjne usługi banku. Red. D. Korenik. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Internet Standard. e-Commerce 2012. International Data Group Poland SA, Warszawa 2012.
- Internet w marketingu. Red. A. Bajdak. PWE, Warszawa 2003.
- Jaciow M., Kucia M.: Wywiad bezpośredni czy ankieta on-line? - dylematy badacza. W: Badania marketingowe. Nowe wyzwania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. UE, Wrocław 2010.
- Jaciow M., Wolny R.: E-consumer In Poland. Behaviours & Typology. CBIE UE, Katowice 2011.
- Jaciow M., Wolny R. : Polski e-konsument. Typologia, zachowania. Onepress, Gliwice 2011.
- Januła E., Truś T.: Gospodarka elektroniczna. Difin, Warszawa 2010.
- Järvinen R., Lehtinen U.: Services, e-Services and e-Service Innovations - Combination of Theoretical and Practical Knowledge. Frontiers of E-business Research. University of Technology and University of Tampere, Tampere 2004.
- Jelassi T., Anders A.: Strategies for e-business. Creating Value through Electronic and Mobile Commerce. Prentice Hall, Harlow 2005.
- (Kon)teksty kultury medialnej. Analiza i interpretacje. Tom I. Red. M. Sokołowski. Algraf, Olsztyn 2007.
- Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa 2002.
- Kaczmarczyk S.: Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007.
- Kaden R.J.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008.
- Karasiewicz G.: Marketingowe strategie cen. PWE, Warszawa 1997.
- Karcz K., Bajdak A.: Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych. W: Marketing - Handel - Konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym. Red. B. Gregor. UŁ, Łódź 2004.
- Karcz K.: Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe. PWE, Warszawa 2004.
- Kare-Silver M. De: E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu. PWE, Warszawa 2002.
- Kazanowski D.: Nowy marketing w Internecie. Difin, Warszawa 2007.
- Kędzior Z., Karcz K.: Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2001.
- Kędzior Z., Karcz K.: Modele zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw (lata 2000-2010). CBiE AE, Katowice 1998.
- Kędzior Z.: Gospodarstwa domowe - podmiot gospodarujący. IRWiK, Warszawa 1992.
- Kędzior Z.: Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Prawidłowości, determinanty. CBiE AE, Katowice 1997.
- Kisielnicki J.: Społeczeństwo informacyjne a cyberterroryzm. W: Informatyka dla przyszłości. Red. J. Kisielnicki. UW, Warszawa 2009.
- Kłosiński K.A., Masłowski A.: Globalizacja sektora usług w Polsce. PWE, Warszawa 2005.
- Kłosiński K.A.: Światowy rynek usług w początkach XXI wieku. PWE, Warszawa 2011.
- Kolny B., Kucia M., Stolecka A.: Produkty i marki w opinii e-konsumentów. OnePress, Gliwice 2011.
- Komor M.: Rozwój i perspektywy e-commerce w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. W: Wykorzystanie Internetu w marketingu. Red. E. Zeman-Miszewska. CBiE AE, Katowice 2003.
- Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Konsument - Gospodarstwo domowe - Rynek. E-zachowania. "Handel Wewnętrzny" wrzesień-październik 2011.
- Kossecki P.: Kreowanie i pomiar wartości przedsiębiorstwa w świecie Internetu. PWSTviT, Łódź 2011.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
- Kotlorz D., Zagóra-Jonszta U.: Rynek pracy w teorii i praktyce. AE, Katowice 1998.
- Kowal J.: Metody statystyczne w badaniach sondażowych tynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Wrocław 1998.
- Kramer J.: Rynek jako przedmiot badań. AE, Katowice 1995.
- Krzyżanowska M.: Badania jakościowe w procesie poznania naukowego marketingu. W: Tożsamość i wizerunek marketingu. PWE, Warszawa 2009.
- Kucia M., Wolny R.: Konsument w dobie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. W: Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy w świetle uwarunkowań regionalnych. Red. C.M. Olszak i E. Ziemba. UE, Katowice 2010.
- Kuciński K.: Metodologia nauk ekonomicznych. Dylematy i wyzwania. Difin, Warszawa 2010.
- Łakomy M.: Rynek. Istota i geneza. Maternus Media, Kraków 2009.
- Lange O.: Ekonomia polityczna. PWN, Warszawa 1978.
- Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
- Leksykon sfery spożycia. Terminologia i metodyka badań. Red. H. Szulce. PTE, Poznań 1988.
- Leksykon zarządzania. Difin, Warszawa 2004.
- Liang Te-Hsin: The Awareness and Want Matrix with Adoption Gap Ratio Analysis for e-Service Diffusion Effect. "Cyberpsychology, Behavior and Social Networking" 2011, Vol. 14, No. 3.
- Lovelock C.H.: Services marketing. Prentice Hall International, London 1996.
- Lovelock C., Witz J.: Services marketing. People, Technology, Strategy. Pearson, New Jersey 2011.
- Lysons K.: Zakupy zaopatrzeniowe. PWE, Warszawa 2004.
- Maciejewski G.: Ryzyko konsumenta w Internecie. "Handel Wewnętrzny" wrzesień- październik 2011, cz. 3.
- Mącik R.: Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych. UMCS, Lublin 2005.
- Maison D.: Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Malhotra N.K.: Marketing Research. An Applied Orientation. Prentice Hall, New Jersey 2010.
- Mann Ch., Stewart F.: Internet Communications and Qualitative Research. A Handbook for Researching Online. Sage, Singapore 2009.
- Marketing usług. Red. A. Styś. PWE, Warszawa 2003.
- Masłowski A.: Produktywność i wynagrodzenia w sektorze usług. "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 4-5.
- Matysiewicz J., Smyczek S.: Modele relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym. Placet, Warszawa 2012.
- Mazur J.: Zarządzanie marketingiem usług. Difin, Warszawa 2001.
- Mazurek G.: Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Poltext, Warszawa 2012.
- Michalak A.: Komunikacja w systemach e-learningowych. W: WWW - w sieci metafor. Strona internetowa jako przedmiot badań naukowych. Red. A. Dytman-Stasieńko i J. Stasieńko. Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2008.
- Michałowski A.: Środowisko wirtualnego klienta. AE, Wrocław 2005.
- Michniewicz I.: CATI - Badania telefoniczne wspomagane komputerowo. Możliwości, zastosowania, ograniczenia. W: Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 2003.
- Mikuś J.: Prognozowanie w badaniach marketingowych. Politechnika Wrocławska, Wrocław 2003.
- Mirecka E.: Wyszukiwanie, selekcjonowanie i gromadzenie informacji. WSiP, Warszawa 2003.
- Monarcha-Matlak A.: E-learning w administracji publicznej. W: Internet. Prawno-informatyczne problemy sieci, portali i e-usług. Red. G. Szpor, W.R. Wiewiórkowski. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2012.
- Morris M., West S.: E-biznes. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001.
- Mynarski S.: Cybernetyczne aspekty analizy rynku. PWN, Warszawa 1973.
- Mynarski S.: Analiza rynku. Makromechanizmy. AE, Kraków 2000.
- Mynarski S.: Badania rynkowe w warunkach konkurencji. Fogra, Kraków 1995.
- Mynarski S.: Modelowanie tynku w ujęciu systemowym. PWN, Warszawa 1982.
- Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. Red. K. Śliwińska, M. Pacut. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
- Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Key Text, Warszawa 1996.
- Naumowicz K.: Usługi. Zagadnienia ogólne. US, Szczecin 1992.
- Nessim H., Dodge M.R.: Kształtowanie cen. Strategie i procedury. PWE, Warszawa 1997.
- Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa-Kraków 1996.
- Nikodemska-Wołowik A.M.: Jakościowe badania marketingowe w Internecie - uzasadniony sceptycyzm. W: Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie. Red. L. Żabiński i K. Śliwińska. PWE, Warszawa 2002.
- Nikodemska-Wołowik A.: Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa 1999.
- Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Olszak C.M., Ziemba E., Żelazny R.: Istota społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. W: Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy w świetle uwarunkowań regionalnych. Red. C.M. Olszak i E. Ziemba. UE, Katowice 2010.
- Opisowe modele ekonometryczne. Elementy teorii. Red. N. Łapińska-Sobczak. UŁ, Łódź 1998.
- Ordyński T.: Modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie. US, Szczecin 2007.
- Pastuszek Z.: Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie. Placet, Warszawa 2007.
- Pawlicz A.: E-turystyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
- Pawłowski Z.: Ekonometria. PWN, Warszawa 1966.
- Payne A.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1996.
- Penkowska G.: Meandry e-learningu. Difin, Warszawa 2010.
- Piaf D.: Badania rynku. BC.edu, Warszawa 2010.
- Pluta-Olearnik M.: Marketing usług. Idee. Zastosowania. PWE, Warszawa 1994.
- Pluta-Olearnik M.: Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego. PWE, Warszawa 2006.
- Podgórski R.A.: Metodologia badań socjologicznych. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Olsztyn 2007.
- Polacy na zakupach w Internecie. UOKiK, Warszawa 2008.
- Polski internet 2008-2009. Gemius, Warszawa 2009.
- Portale medyczne i zdrowie. Gemius, Warszawa 2004.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1992.
- Program działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług na lata 2009-2010. Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2008.
- Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Nowe strategiczne ramy odniesienia 2007-2013. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2011.
- Prokopiuk J., Pachnowska B.: Rozwój technologii informatycznych a zmiany w projektowaniu i prowadzeniu badań marketingowych. W: Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 2006.
- Prosumenci w polskim Internecie. Gemius, Warszawa 2008.
- Raport eHandel Polska 2012.
- Raport: Usługi w Polsce 2008-2010. IBRKK, Warszawa 2011.
- Riedl Ch., Leimeister J.M., Krcmar H.: Why e-Service Development is Different. "e-Service Journal" 2011, Vol. 8.
- Roczniki Demograficzne z lat 1998-2011. GUS, Warszawa.
- Roczniki Statystyczne z lat 1999-2011. GUS, Warszawa.
- Rogoziński K.: Nowy marketing usług. AE, Poznań 1998.
- Rogoziński K.: Usługi rynkowe. AE, Poznań 2000.
- Rószkiewicz M.: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Rynek usług ubezpieczeniowych. Red. J. Perenc. US, Szczecin 2004.
- Sacha K.: E-administracja - usługi i technologia. W: Zastosowanie systemów e-biznesu w gospodarce. Red. W. Chmielarz i T. Parys. Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie, Business Centre Club, Warszawa 2007.
- Sagan A.: Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. AE, Kraków 1998.
- Schmidt M.J., Hollensen S.: Marketing Research. An International Approach. Prentice Hall, Glasgow 2006.
- Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Wydawmictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Silverman D.: Qualitative Research. Theory, Method and Practice. Sage, London 2006.
- Smith S.M., Albaum G.S.: Fundamentals of Marketing Research. Sage Publications, California 2005.
- Smyczek S.: Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych. AE, Katowice 2007.
- Sobocińska M.: Badania jakościowa on-line. W: Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu II. UG, Sopot 2003.
- Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011. GUS, Warszawa 2012.
- Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2008-2012. GUS, Warszawa 2012.
- Społeczeństwo informacyjne. Red. J. Papińska-Kacperek. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Społeczna przestrzeń Internetu. Red. D. Batorski, M. Marody, A. Nowak. Wydawnictwo SWPS, Warszawa 2006.
- Stachak S.: Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych. Książka i Wiedza, Warszawa 1997.
- Stempankowski Z.: Administracja elektroniczna. W: Społeczeństwo informacyjne. Problemy rozwoju. Red. A. Szewczyk. Difin, Warszawa 2007.
- Strategie i modele gospodarski elektronicznej. Red. C.M. Olszak, E. Ziemba. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Styś A., Olearnik J.: Ekonomika i organizacja usług. PWE, Warszawa 1985.
- Styś A.: Rynek usług w ujęciu przestrzennym. Instytut Resortowo-Uczelniany Handlu i Usług AE, Instytut Handlu Wewnętrznego, Wrocław-Warszawa 1975.
- Sukiennik P.: E-ubezpieczenia. Szanse i zagrożenia. Zeszyty Dziennika Ubezpieczeniowego. Ogma, Warszawa 2003.
- Świecka B.: Detaliczna bankowość elektroniczna. CeDeWu, Warszawa 2007.
- Świerczyńska-Kaczor U.: E-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Difin, Warszawa 2012.
- Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie. Red. C.M. Olszak. AE, Katowice 2004.
- Szabłowski S.: E-learning dla nauczycieli. Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2009.
- Szapiro T., Ciemniak R.: Internet - nowa strategia firmy. Difin, Warszawa 1999.
- Szopiński T.: E-konsument na rynku usług. CeDeWu.pl, Warszawa 2012.
- Szpringer W.: E-commerce. E-banking. Wyzwania, globalizacja. Difin, Warszawa 2002.
- Szpringer W.: Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie. Od e-commerce do e-businessu. Difin, Warszawa 2005.
- Szpunar M.: Internet w procesie realizacji badań. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
- Szreder M.: Metody i techniki sondażowych badań opinii. PWE, Warszawa 2004.
- Sztoff W.: Modelowanie i filozofia. PWN, Warszawa 1973.
- Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 1999.
- Tadeusiewicz R.: Społeczność Internetu. Exit, Warszawa 2002.
- Threlfall K.D.: Using focus groups as a consumer research tool. "Journal of Marketing Practice" 1999, Vol. 5.
- Toffler A.: Trzecia fala. Kurpisz SA, Poznań 2006.
- Transformacja w usługach. Sektor usług w Polsce w latach 1990-1999. Red. K. Rogoziński. Zeszyty Naukowe nr 9. AE, Poznań 2001.
- Tsou H.T., Hsu H.Y.: e-Service Innovation within Open Innovation Networks. World Academy of Science, Engineering and Technology 2011.
- Usługi w gospodarce rynkowej. Red. I. Rudawska. PWE, Warszawa 2009.
- Usługi. Leksykon terminologiczno-metodyczny. Red. A. Styś. PTE, Wrocław 1989.
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Ustawa z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ustawa z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym.
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o elektronicznych usługach płatniczych.
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 roku o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wellner A.S.: The new science of focus groups. "American Demographics" 2003, No. 2.
- Weltrowska-Jęch J.: Rozwój usług bankowości elektronicznej w Polsce. W: Przemiany w sferze usług w Polsce. Red. J. Dominiak. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2008.
- Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Wilson A., Zeithaml V.A., Bitner M.J., Gremler D.D.: Services marketing. Integrating Customer Focus Across the Firm. McGraw-Hill, New York 2008.
- Windham L., Orton K.: Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów. CeDeWu, Warszawa 2001.
- Witkowska J.: Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych. TNOiK, Toruń 2008.
- Wójcicki R.: Metodologia formalna nauk empirycznych. Podstawowe pojęcia i zagadnienia. Ossolineum, Wrocław 1974.
- Wolny R.: Dochody i wydatki polskich e-konsumentów (analiza porównawcza). "Handel Wewnętrzny" wrzesień-październik 2011, cz. 3.
- Wolny R.: E-usługi jako przedmiot badań ekonomicznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. "Ekonomiczne Problemy Usług" 2012, nr 95, s. 81.
- Wolny R.: Metody ilościowe w badaniach rynku. AE, Katowice 2009.
- Wolny R.: Zastosowanie funkcji nieliniowych w modelowaniu popytu na usługi. W: Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji. Red. K. Mazurek-Łopacińska. PWE, Warszawa 2008.
- Wróbel A.: Międzynarodowa wymiana usług. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2009.
- Wrzosek W.: Badanie i kształtowanie rynku. PWE, Warszawa 1989.
- Wrzosek W.: Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa 2002.
- Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2004 roku. GUS, Warszawa 2005.
- Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2011. GUS, Warszawa 2012.
- Wykorzystanie wzornictwa usług w polskich przedsiębiorstwach. Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa 2011.
- Wzornictwo e-usług. Analiza stanu wzornictwa usług świadczonych drogą elektroniczną i perspektywy ich rozwoju w Polsce. Ministerstwo Gospodarki i Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa 2011.
- Young L.: From Products to Services. Insights and Experience from Companies which have Embraced the Service Economy. J. Whiley & Sons Ltd, Cornwall 2008.
- Żabińska T.: Internetowe biura podróży., Nowe podmioty na rynku usług turystycznych i e-marketingu. W: Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze. Red. T. Żabińska i L. Żabiński. AE, Katowice 2007.
- Zarządzanie w gospodarce elektronicznej. Strategie gospodarki elektronicznej. Red. E. Miłosz i J. Smołka. Polskie Towarzystwo Informatyczne, Lublin 2011.
- Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Red. W. Gonciarski. Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa 2010.
- Zawojski P.: Cyberkultura. Poltext, Katowice 2010.
- www.ankieter.pl
- www.ankietka.pl
- www.apian.net
- www.e-ankieta.pl
- www.ebadania.pl
- www.egov.pl
- www.encyklopedia.pvvn.pl
- www.gik.pl
- www.groupquality.com
- www. inquisite.com
- www.mg.gov.pl
- www.mgip.gov.pl
- www.millwardbrown.com
- www.parp.gov.pl
- www.pbi.org.pl
- www.perseus.com
- www.pwn.pl
- www.sklepy24.pl
- www.stat.gov.pl
- www.stellarsurvey.com
- www.surveymonkey.com
- www.surveysystem.com/online-interviewing-cati.htm
- www.webankieta.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388611