PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 31 | nr 104 | 87--96
Tytuł artykułu

Stabilność finansowa przedsiębiorstwa a jego model biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Financial Stability of a Company and Its Business Model
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Światowy kryzys gospodarczy zwrócił uwagę na wiele istotnych czynników, które z punktu widzenia przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku nie były dostatecznie wcześniej eksponowane. Takim czynnikiem niewątpliwie jest pojęcie stabilności finansowej i bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest omówienie wybranych aspektów projektowania i operacjonalizacji modeli biznesu przedsiębiorstw w odniesieniu do zapewnienia przedsiębiorstwu stabilności finansowej na każdym etapie jego funkcjonowania. Istotą problemu, który omawia autor, jest takie zaprojektowanie modelu biznesu, aby w cyklu życia tego modelu, przy najniższych nakładach w procesie zarządczym osiągać stabilność finansową. Autor stawia tezę, iż istota osiągania stabilności finansowej przedsiębiorstwa zasadza się na zaprojektowanej strukturze jego modelu biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The prevailing situation of global economic crisis drew attention to a number of important factors that from the point of view of enterprises operating in the market were not sufficiently presented. One such factor is undoubtedly the concept of financial stability and financial security of a company. The purpose of this article is to discuss some aspects of the design and operationalization of the business models of companies with respect to ensuring the company's financial stability at every stage of its operation. The essence of the problem, which the author defines the is a design of a business model in the life cycle of this model, with the lowest expenditures in the management process to achieve financial stability. The author argues that the essence of achieving financial stability of a company is based on the designed structure of its business model.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Afuah A., C. Tucci, Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Cabała P., Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu bezpieczeństwem strategicznym przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
  • Raczkowski K., Bezpieczeństwo finansowe, [w:] J. Płaczek (red.), Ekonomika bezpieczeństwa państwa w zarysie, Difin, Warszawa 2014.
  • Raczkowski K., Metody i techniki zarządzania bezpieczeństwem ekonomicznym, [w:] K. Raczkowski, Ł. Sułkowski (red.), Zarządzanie bezpieczeństwem. Metody i techniki, Difin, Warszawa 2014.
  • Crockett A., Why is financial stability a goal of public policy, "Economic Review" 1997, no 4.
  • Fidrmuc J., Schardax F., Increasing Integration of Applicant Countries into International Financial Markets: Implications for Monetary and Financial Stability. Bank for International Settlements, Conference Papers No. 8, March 2000.
  • Demil B., Lecocq X., Business model evolution: In search of dynamic consistency. Long Range Planning, 43 (2-3) 2010.
  • Sandberg K.D., Is ItTime to Trade In Your Business Model?, Harvard University Update, January 2002.
  • Jabłoński A., Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa opartej na jakości i kryteriach ekologicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza, 2008.
  • Teece D.J.,Business Models, Business Strategy and Innovation, Long Range Planning 43, 2010.
  • Yunus M., Moingeon B., Lehmann-Ortega L., Building Social Business Models: Lessons from the Grameen Experience, April-June, vol 43, n°2-3, Long Range Planning 2010.
  • Fiet J.O., Patel P.C., Forgiving Business Models for New Ventures, EntrepreneurshipTheory and Practice, Vol. 32, No. 4, pp. 749-761, July 2008.
  • Mahadevan B., Business Models for Internet-Based E-Commerce: An Anatomy, "California Management Review", Vol. 42, No. 4/2000.
  • Bossidy L., Charan R., Szósty zmysł w zarządzaniu firmą, MT Biznes, Warszawa 2010.
  • Hofer C.W., Turnaround Strategies, Journal of Business Strategy, Vol 1, Iss: 1,1980.
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych, podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388613

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.