PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 2(30) | 125--141
Tytuł artykułu

Czy tylko blaszane zegarki ? Znaczenie współczesnych jarmark ów - przykład Jarmarku Katarzyńskiego w Toruniu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
It is Only About Trash Watches? The Meaning of Contemporary Fairs: The Case Study of the Jarmark Katarzyński in Toruń
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu oraz przeprowadzonych badań było wskazanie wielowymiarowego (z punktu widzenia tak gospodarki, jak i społeczeństwa) znaczenia jarmarków jako wydarzenia turystycznego na przykładzie odbywającego się na terenie Torunia Jarmarku Katarzyńskiego. Przyjęto, że pomimo całkowitej utraty tradycyjnej roli przez jarmarki we współczesnych miastach, nadal w istotny sposób mogą one kształtować życie społeczno-gospodarcze. Wpływ ten będzie znacznie różnić się od obserwowanego w przeszłości, jednak ukształtowane w minionych stuleciach kierunki oddziaływania jarmarków, choć w przeobrażonej formie, w kontekście istoty turystyki kulturowej nadal będą dostrzegalne. W opracowaniu wykorzystano oryginalne materiały pozyskane w trakcie badań terenowych. (abstrakt autora)
EN
The study aims at showing the multidimensional significance of fairs as a tourist attraction from the economic and social point of view on the example of the Jarmark Katarzyński which holds in the city of Toruń. It has been assumed that, despite the total loss of the traditional impact of fairs, in modern cities fairs can still significantly form the social and economic life. The impact is completely different from that observed in the past. However, the directions of the impact of fairs, formed in past centuries, are still visible in the modified form in the context of cultural tourism. The research has been based on the original data obtained from a survey. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
125--141
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Adamczyk J., Gębarowski M., Targi a rozwój miasta i regionu (na przykładzie Rzeszowa oraz województwa karpackiego), "Studia i Prace Kolegium Zarządzania" 2008, z. 86.
  • Buczkowska K., Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, AWF, Poznań 2008.
  • Buczkowska K., Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, AWF, Poznań 2008. Gębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Regan Press, Gdańsk 2010.
  • Jędrysiak T., Turystyka kulturowa, PWE, Warszawa 2008.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, "Turystyka i Hotelarstwo" 2002, nr 1.
  • Kałduński M., Targi i wystawy międzynarodowe. Studium prawne poprzedzone wstępem historycznym, Top Kurier, Toruń 2002.
  • Kruczek Z., Walas B., Nowoczesne postrzeganie promocji kulturowych produktów turystycznych, [w:] Kultura i turystyka - wspólnie zyskać, red. A. Stasiak, Wyd. WSTiH, Łódź 2009.
  • Lewicki S., Historia handlu w Polsce na tle przywilejów handlowych, "Globus", Warszawa 1920.
  • Marczak M., Rodzaje turystyki, [w:] Podstawy turystyki, red. A. Szwichtenberg, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2000.
  • Maroszek J., Jarmarki i targi na południowym Podlasiu w XV-XVIII wieku, [w:] Przemiany administracyjno-gospodarcze na Ziemi Łosickiej. XV-XXI wiek, red. A. Indraszczyk, Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego, Gdańsk 2002.
  • Medlik S., Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Rohrscheidt A.M., Turystyka kulturowa - wokół definicji, "Turystyka Kulturowa" 2008, nr 1.
  • Smoleńska O., Najnowsze trendy w turystyce eventowej. Gry fabularne i wydarzenia związane z fantastyką i technologią XXI wieku, "Turystyka Kulturowa" 2009, nr 8.
  • Szromnik A., Targi i rynek targowy a aktywizacja lokalnego środowiska gospodarczego, "Samorząd Terytorialny" 1999, nr 10 (106).
  • Szromnik A., Wojdacki K.P., Zróżnicowanie atrakcyjności głównych ośrodków targowych Polski - analiza wielowymiarowa, "Handel Wewnętrzny" 2013, nr 3 (344).
  • Widawski K., Wybrane elementy dziedzictwa kulturowego środowiska wiejskiego - ich wykorzystanie w turystyce na przykładzie Hiszpanii i Polski, Wyd. UWr, Wrocław 2011.
  • Wojciechowski H., Targi i wystawy gospodarcze, PWN, Warszawa 1986.
  • www.jarmarkdominika.pl/category/aktualnosci/.
  • www.jarmarkswietojanski.com/.
  • www.jarmarkswietojanski.com/jarmark.
  • www.jarmarkswietojanski.eu/pl/3/0/13/kontakt.
  • www.jarmarkswietojanski.poznan.pl/index.php/jarmark.
  • www.jarmarktumski.pl/.
  • www.muzeum.slupsk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=564:jarmar ki-gryfitow-2014&catid=23:aktualnoci&Itemid=41.
  • www.opactwo.pl/jarmark-benedyktynski/.
  • www.pl.wikipedia.org/wiki/Jarmark_%C5%81obeski.
  • www.pl.wikipedia.org/wiki/Tarnobrzeski_Jarmark_%C5%9Bw._Dominika.
  • www.powiatlobeski.pl/92-lobeska-baba-wielkanocna.html.
  • www.targitorunskie.pl/index.php?aid=1168077916459f745ce5d0a.
  • www.tarnobrzeg.it/index.php/content/jarmark-dominikanski-tarnobrzeg.html.
  • www.turystykakulturowa.org/pdf/2009_07_06.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388801

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.