PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 42 | nr 1 | 113--126
Tytuł artykułu

The Innovation Audit of Companies Based in the Kuyavian-Pomeranian Province

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Audyt innowacyjności kujawsko-pomorskich przedsiębiorstw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
It seems that business management via focusing on a constant development is a feature of future companies. Effective business management is difficult and even impossible without commencing a business diagnosis. Only recognition and assessment of a business' and its environment's potential gives an opportunity to plan and implement company's targets. The point of innovation, which is a variable and demanding area (demanding attention, knowledge, time and determination), is creating new profitable solutions. The innovation audit is a research tool helpful in creating knowledge about a specific organization. It was used in an empirical research diagnosing the level of innovation among companies in the Kuyavian-Pomeranian province. Conclusions of the research specify which areas of the innovation have highest impact on business 'innovation and provide information on what range of activities to take to manage organization more effectively. (original abstract)
Zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez ukierunkowanie na ciągły rozwój zdaje się cechą przedsiębiorstw przyszłości. Bez przeprowadzenia diagnozy działalności gospodarczej - trudne, a nawet niemożliwe jest skuteczne zarządzanie organizacją. Dopiero właściwe poznanie i ocena potencjału przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia umożliwia zaplanowanie i realizację celów danego podmiotu. Tworzenie nowych dochodowych rozwiązań stanowi sedno innowacyjności, która w swej istocie jest obszarem zmiennym i bardzo wymagającym - zarówno uwagi, wiedzy, czasu i determinacji. Pomocne w kształtowaniu wiedzy o danej organizacji jest narzędzie badawcze - audyt innowacyjności. Został on wykorzystany w badaniu empirycznym diagnozującym poziom innowacyjności kujawsko-pomorskich przedsiębiorstw. Wnioski z badania dostarczają danych o tym, które obszary działalności mają największy wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw oraz jakie działania w tym zakresie można podejmować, aby skuteczniej zarządzać organizacją. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
42
Numer
Strony
113--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Abou-Zeid E., Cheng Q., (2004) The effectiveness of innovation: a knowledge management approach. International Journal of Innovation Management, Vol. 8, No. 3.
  • Andruszkiewicz K., (2012), Istota i znaczenie badań marketingowych [w:] Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją, W. Popławski, E. Skawińska (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Bessant J., Tidd J., (2013), Innovation and entrepreneurship-second edition, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.
  • Bessant J., Tidd J., (2005), Managing innovation: integrating technological, market and organizational change, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.
  • Dewangan V., Godse M., (2014), Towards a holistics enterprises innovation performance measurement system", Technovation 34.
  • Downe A.G., (2012), Relational capital and SME collaborative strategy in the Malaysian service industry, Int. J. Services, Economics and Management, Vol. 4, No. 2.
  • Goldman N. (2010), Measurement+Research= Improvement+Innvation, Credit Union Journal, October 4.
  • Jemielniak D., Koźmiński A.K., (2008), Zarządzanie wiedzą. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Poznańska K., (1998), Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Schumpeter J.A., (1995)., Socjalizm. Kapitalizm. Demokracja, PWN, Warszawa.
  • Trias De Bes F, Kotler P. (2013), Innowacyjność przepis na sukces. Model "od A do F", Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
  • Zastempowski M., (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388911

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.