PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 195--210
Tytuł artykułu

Zwinne dostosowania przedsiębiorstw na rynkach z okazjonalną przewagą konkurencyjną

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Agile Adjustments of Enterprises on Markets with an Occasional Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencyjność i pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa to pojęcia powszechnie stosowane w opracowaniach z zakresu ekonomii i nauk o zarządzaniu. Konkurowanie zwykle rozumie się jako proces rywalizacji przedsiębiorstw na rynkach, na których stawką jest pozyskanie klientów, mierzone tzw. udziałem w rynku i zwrotem na użytkowanych czynnikach produkcji. Procesy konkurowania determinują biznesowe sukcesy i porażki przedsiębiorstw. Racjonalna strategia konkurowania umożliwia przedsiębiorstwu zajęcie silnej pozycji na rynku albo rynkach, na których prowadzi ono działalność gospodarczą.(fragment tekstu)
EN
In this paper the relationship between a certain type of competitive conditions and the desired adjustment of company's activities is identified and characterised, followed by reconstruction of contemporary conditions of competition and a proposal of business activities best suited to these conditions. As global economy is currently dominated by so-called occasional competitive advantage, companies should implement an agile business behaviour. The conception of an agile company is a new paradigm in business management.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
195--210
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Amarowicz A., ERP II - narodziny nowego standardu, CEO Magazyn Top Menedżerów, luty 2003, http://ceo.cxo.pl/artykuly/29156/ERP.II.narodziny.nowego.standardu.html [15.04.2013].
  • Aspara J., Lamberg J., Laukia A., Tikkanen H., Stratetgic management of business model evolution: lessons from Nokia, Management Decision 49(4), 2011.
  • Beach R., Muhlemann A., Price D., Paterson A., Sharp J., A review of manufacturing flexibility, European Journal of Operational Research 122, 2000.
  • Begg D., Fischer S., Dornbuch R., Ekonomia, t. 1, PWE, Warszawa 1993.
  • Berkman R., CMOs using social data to flex their muscle, MIT Sloan Management Review, 8 April 2013, http://sloanreview.mit.edu/article/cmos-using-social-data-to-flex-their-muscle/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=sm-direct [9.04.2013].
  • Bingham C., Eisenhardt K., Furr N., Which strategy when?, MIT Sloan Management Review, Fall 2011.
  • Brown S., Eisenhardt K., Competing on the Edge: Strategy As Structured Chaos Press, Boston 1998.
  • Cygler J., Kooperencja - nowy typ relacji między konkurentami, Organizacja i Kierowanie 2007, nr 2(128).
  • Czyżewski B., The land rent category in mainstream economics and its contemporary applications, Journal of Agribusiness and Rural Development 1(11), 2008.
  • D'Aveni R., Beating the commodity trap, Harvard Business Press, Boston 2010.
  • Fraser H., Design Business: new model for success, Design Management Review, June 2009.
  • Gast A., Zanini M., The social side of strategy, McKinsey Quarterly May 2012, https://www.mckinseyquarterly.com/The_social_side_of_strategy_2965
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171389315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.