PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 3 | 39--49
Tytuł artykułu

Rola lobbingu w zarządzaniu instytucjami integracji i pomocy społecznej województwa śląskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Lobbing in Management of Welfare Institutions of Silesia Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie roli lobbingu w zarządzaniu organizacjami administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji integracji i pomocy społecznej działających na terenie województwa śląskiego. Opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczna przedstawia istotę lobbingu, zakres podmiotowy oraz przedmiotowy, charakterystykę form oraz strategie lobbingu. Część empiryczna przedstawia pojęcie lobbingu, ocenę zjawiska oraz wskazanie podmiotów prowadzących działalność lobbingową. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to present the role of lobbing in the process of management of public administration institutions, in particular welfare institutions that operate in Silesia region. This paper is of theoretical and empirical character. The theoretical part is focused on presenting the essence of lobbing, its subject, forms and lobbing strategies. The empirical part represents the notion of lobbing, assessment of this phenomenon and indication of lobbing institututions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Ehrlich S., Władza i interesy - studia struktury politycznej kapitalizmu, PWN, Warszawa 1974.
  • Gabriel P., Zieleniewski M., Piąta władza, czyli kto naprawdę rządzi Polską?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Gacparski W., Decyzje i etyka w lobbingu i biznesie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • Grzenkowska M., Mruk H., Lobbing jako instrument Public Relations, Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  • Hope E., Public relations instytucji użyteczności publicznej, Biblioteka Public relations, Gdańsk 2005.
  • Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing. Sztuka skutecznego wywierania wpływu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Jednak W., Proces lobbingu na wybranych przykładach (Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA), [w:] Grupy interesu. Teorie i działania, red. Z. Machalski, L. Rubisz, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2003.
  • Kotler P., Marketing, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kupiec L. Augustyn A., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004.
  • Mastromarco D.R., Saffer A.P., Biedrzycka U., Hryciuk K., Sztuka lobbingu w Polsce, USAID/GEMINI Small Business Project, Warszawa 2005.
  • Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 1998.
  • Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2002.
  • Sławik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw. Pięć ciekawych analiz przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Smolarek M., Wybrane aspekty planowania strategicznego w instytucjach integracji i pomocy społecznej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 849 - Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania" nr 49, tom 3, Szczecin 2015.
  • Szmulik B., Żmigrodzki M., Grupy nacisku, [w:] M. Chmaj (red.), Państwo, ustrój, samorząd terytorialny, Oficyna Wydawnicza Verba, Lublin 1997.
  • Sroka J., Lobbing jako strategia promocji interesów grupowych, red. A. Jabłoński, L. Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
  • Ustawa z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, Dz.U. 2005, nr 169, poz. 1414
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171390629

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.