PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 61--69
Tytuł artykułu

Wsparcie instytucjonalne sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych w Polsce w latach 2007-2013 na przykładzie targowisk

Warianty tytułu
Institutional Support for Direct Sales of Food Products in Poland Between 2007-2013 : Market Place Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie wsparcia instytucjonalnego w zakresie funkcjonowania na obszarach wiejskich targowisk jako miejsc dostaw i sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych w Polsce. Ukazano skalę wykorzystania środków przeznaczonych na działanie 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach PROW 2007-2013, uwzględniające targowiska stałe. Pokrótce omówiono zmiany zachodzące w poziomie i strukturze targowisk w Polsce w latach 1995-2013. Przedstawiono potencjalne korzyści zarówno dla producentów, jak i konsumentów z ich funkcjonowania, jako przejawu zrównoważenia w łańcuchu dostaw żywności. (abstrakt oryginalny)
EN
The author elaborates on institutional support for rural marketplaces where agricultural products can be sold directly, which is followed by a discussion of the amount of funds dedicated for Measure 321 "Basic services for rural economy and population" under RDP 2007-2013, account taken of all-year marketplaces. The article focuses on changes which took place between 1995-2013 in terms of trading conditions and structure of a marketplace as a place where farmers can sell their products in Poland. Finally, the author lists potential advantages which can be offered to both consumers and producers as a result of marketplaces operation which is seen as a manifestation of balanced food supply chain. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
61--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Borowska, A. (2012). Dystrybucja żywności wysokiej jakości a preferencje konsumentów w Polsce. W: Z. Waśkowski, M. Sznajder (red.), Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych: gastronomia i zachowania nabywców (177-189). Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Dziedzic, S. (2008). Społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 67, 117-125.
  • Latko, K., Kwoczała, R. (2005). Tworzenie i rozwój sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych w województwie opolskim. W: M. Gąsiorowski (red.), O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia (377-395). Warszawa: Fundacja Fundusz Współpracy.
  • Lokalna żywność i krótkie łańcuchy dostaw. Przegląd Obszarów Wiejskich UE Nr 12. Lato 2012. Magazyn Europejskiej Sieci na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Unia Europejska. 2-32.
  • Łuczka-Bakuła, W. (1993). Od ekologicznego rolnictwa do rynku ekologicznej żywności. Poznań: Wis.
  • Łuczka-Bakuła, W. (1995). Uwarunkowania produkcji i konsumpcji żywności ekologicznej. Poznań: Wyd. AE w Poznaniu.
  • Łuczka-Bakuła, W., Smoluk, J. (2004). Przewodnik żywności ekologicznej dla konsumenta. Przysiek: RCDRRiOW-RCEE w Przysieku.
  • Łuczka-Bakuła, W., Smoluk, J. (2008). Stan rolnictwa ekologicznego i warunki zbytu jego produktów w województwie wielkopolskim, Międzynarodowa Konferencja pt. "Unia Europejska w Międzynarodowej Perspektywie", Uniwersytet Zielonogórski, 16-17.01.2008.
  • Rozporządzenie MRiRW z dnia 1 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 142, poz. 883).
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 czerwca 2007 r. wsp. dostaw bezpośrednich środków spożywczych (Dz. U. Nr 112, poz. 774 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2010, Nr 136, poz. 914 ze zm.).
  • Żakowska-Biemans, S. (2005). Czynniki warunkujące rozwój popytu na żywność w opinii polskich konsumentów. W: Z. Zbytek (red.), Wybrane zagadnienia ekologiczne we współczesnym rolnictwie (320-328). Poznań: Wyd. PIMR.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171391341

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.