PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 168--176
Tytuł artykułu

Ekspansja technologii mobilnych - w kierunku doskonalenia systemu dystrybucji i promocji

Warianty tytułu
The Expansion of Mobile Technologies Towards Improving the System of Distribution and Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postęp w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w sposób znaczący determinuje funkcjonowanie wszystkich podmiotów rynkowych, w tym postępowanie przedsiębiorstw i zachowanie ich klientów. O ile jednak w ostatnich 20. latach uwaga firm była skoncentrowana głównie na globalnej sieci Internet, to obecnie nowym wyzwaniem jest ekspansja rozwiązań mobilnych. Przyjmuje się tezę, że rozwój m-marketingu w tych dwóch obszarach podąża w kierunku maksymalizacji wartości dostarczanych nabywcom, a w efekcie przyczynia się do osiągnięcia sukcesu przez firmy. W artykule przedstawia się ich wpływ (zauważany i doświadczany już dzisiaj oraz ten prognozowany) na sposób organizacji sprzedaży i promocji marketingowej. Artykuł ma charakter przeglądowy i powstał w oparciu o źródła literaturowe i raporty badawcze. (abstrakt oryginalny)
EN
The pace of technological process in the field of ICT influences considerably the functioning of economic entities and thereby the actions of enterprises as well as the behaviour of their customers. As for the last 20 years the companies have focused mostly on global network of Internet, now the new challenge appears to be the expansion of mobiles possibilities. The thesis of paper is that the development of m-marketing within these two areas is heading towards maximizing the values provided to the customer, which as a consequence, will benefit the companies. The article presents their impact (that is noticed and experienced today and the one forecast for the future) on the process of organizing sales and marketing promotion. The article is of review character and is based on literature together with surveying reports. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
168--176
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Afuah, A., Tucci, Ch.L. (2003). Biznes internetowy. Strategie i modele. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T., Korona, B. (2004). Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Warszawa: Difin.
  • Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.
  • Goliński, M., Polańska, K. (red.) (2010). Komunikacja mobilna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Karcz, K. (2006). Wartość relacji przedsiębiorstwo-interesariusze (podstawy teoretyczne, metody pomiaru), W: A. Czubała (red.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. Kraków: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Kenny, D., Marchall, J.F. (2001). Contextual Marketing: The Real Business of the Internet, W: N.G. Carr (red.), The Digital Enterprise, Harward: Harward Business School Publication.
  • Konkol, S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice 2010.
  • Leppaniemi, M., Sinisalo, J., Karlajuoto, H. (2006). A Review of Mobile Marketing Research. International Journal of Mobile Marketing, vol. 1 no 1.
  • McDonald, M., Christopher, M., Knox, S., Payne, A. (2000). Creating a Company for Customers. New Jersey: Prentice Hall.
  • Niestrój, R. (2006). Rola marketingu w tworzeniu wartości firmy W: A. Czubała (red.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. Kraków: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Raport m-commerce w praktyce 2013, http://mgenerator.pl/Raport_m-commerce_w_praktyce_wrzesie%C5%84_2013_mGenerator.pdf (16.12.2014).
  • Shankar, V., S. Balasubramanian, Mobile Marketing: A Synthesis and Prognosis, Journal of Interactive Marketing, 2009, no 23, s. 119.
  • Sobiczewski, R. (2014), 21-mln-zl-netto-wydano-na-mobile-w-2013-roku. http://gomobi.pl/blogi/21-mln-zl-netto-wydano-na-mobile-w-2013-roku/ (6.06.2015).
  • Sznajder, A. (2014). Technologie mobilne w marketingu. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Szymura-Tyc, M. (2005). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: WN PWN.
  • http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/facts/default.aspx (6.06.2015).
  • http://ircenter.com/multiscreening-2014/ (16.06.2015).
  • http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tin00060&plugin=1 (6.06.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171391789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.