PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 341--348
Tytuł artykułu

Nazwisko postaci historycznej jako znak towarowy w aspekcie komunikacji marketingowej - studium przypadku Cafe Chopin

Autorzy
Warianty tytułu
The Name of a Historical Figure as a Trademark in Marketing Communication - Case Study of Cafe Chopin
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny człowiek przytłoczony jest mnogością działań promocyjnych. Przedsiębiorcy z trudem przedzierają się przez szum informacyjny, by wzbudzać zainteresowanie produktem i zachęcać do zakupu. W tej sytuacji interesującym wydaje się wykorzystanie nazwiska znanej postaci historycznej do budowania świadomości marki. Przemyślane działania i spójna komunikacja marketingowa sprawiają, że już na starcie przedsiębiorca ma gotową "opowieść", którą należy w umiejętny sposób połączyć z oferowanym dobrem. W pracy przedstawiono kwestię użycia nazwisk postaci historycznych, jako znaków towarowych, w świetle zintegrowanej komunikacji marketingowej. W celu dogłębnej prezentacji badanego zjawiska przedstawiono studium przypadku sieci kawiarni Cafe Chopin. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern man is overwhelmed by the multitude of promotional activities. Businesses make a lot of effort to stand out from the crowd in order to arouse interest in the product and encourage the purchase. In this context it seems interesting to use the names of well-known historical figures for branding. Thanks to well-designed action plan and consistent marketing communications an entrepreneur has a ready-made "story" that just needs to be skillfully combined with the product. The paper presents the use of the names of historical figures as trademarks in integrated marketing communications. For an in-depth analysis of the phenomenon the case study of Café Chopin chain is presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
341--348
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Brycz, B., Dudycz, T. (2010). Case study jako popularna metoda w naukach o zarządzaniu. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie (3).
  • Czubała, A., Jonas, A., Smoleń, T., Wiktor, J. W. (2012). Marketing usług. Warszawa: Oficyna Wolters.
  • Grygiel, A. (red.) (2007). Encyklopedia sławnych Polaków. Poznań: Publicat S.A.
  • Grzeszak, T. (2000). Reklama a ochrona dóbr osobistych. Przegląd Prawa Handlowego (2).
  • Hajdas, M. (2010). Dobrze opowiedziana marka, Marketing w Praktyce (9).
  • Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: PWE.
  • Kotler, P., Keller, K. L. (2012). Marketing. Poznań: Rebis.
  • Mruk, H. (2012). Marketing Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa. Warszawa: PWN.
  • Porter, M. E. (2006). Porter o konkurencji. Warszawa: PWE.
  • Szymańska, A. (2004). Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Unimex.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.