Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Zarządzanie wizerunkiem marki w sporcie na przykładzie Kolejarza Opole
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesny sport nie jest już tylko formą rozrywki. Każdy profesjonalny klub musi funkcjonować jak normalne przedsiębiorstwo. Marka odgrywa znaczącą rolę zarówno w osiągnięciu sukcesu ekonomicznego, jak i sportowego. Siła marki danego klubu sportowego zależy od wizerunku tej marki. Celem tego artykułu jest zastosowanie teorii, odnoszących się zazwyczaj do przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych, w organizacji sportowej. Głównym punktem uwagi będzie w szczególności zarządzanie wizerunkiem marki w sporcie oraz jej istotność dla organizacji sportowej na przykładzie klubu żużlowego Kolejarz Opole (Opole, Polska). (abstrakt oryginalny)
Sport is today no longer only a form of entertainment. Each professional club has to function as a normal corporation. The brand plays an important tole in economic success as well as successes in sport. The strength of the brand of a sport club depends on the image of this brand. The aim of this article is to apply theories usually applied to production and service companies to a sport organization. Focus is in particular od the management of the image of a sport brand and the importance for the sport organization on the example of the speedway club Kolejarz Opole (Opole, Poland). (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
141--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- LKW Walter Internationale Transportorganisation, Vienna, Austria
Bibliografia
- Adamus-Matuszyńska A. (b.d.), Reputacja - nieuchwytna wartość firmy, http://www.proto.pl/PR/Pdf/reputacja_nieuchwytna_wartosc_firmy.pdf [01.03.2014].
- Altkorn J. (2004), Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza.
- Budzyński W.(1998), Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
- Bühler A., Schunk H. (2013), Markenmanagement im Sport, in: "Marketing im Sport. Grundlagen und Trends des modernen Sportmarketing", Erich Schmidt, Berlin.
- Chłodnicki M, Wnuk H. (2008), Kreowanie marki w sporcie, Sport and Business Foundation, Poznań.
- Davidson N., Hunt S. (2009), Kompletnie konkretnie. O tym, co jest nie tak ze współczesną piłką nożną, Sendsport, Kraków.
- Dębski M. (2009), Kreowanie silnej marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Elter V. (2013), Markenbewertung bei Fußballunternehmen, in: Sportmanagement, Franz Vahlen Verlag, München, http://www.stadionnarodowy.org.pl/nasze-miejsce [20.02.2014].
- http://www.kolejarzopole.pl/index.php?p=historiaklubu [22.02.2014].
- Pluta E. (2001), Public Relations - moda czy konieczność, Twigger, Warszawa.
- Tkaczyk J. (2002), Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego, in: Kierunki rozwoju marketingu usług, eds. Czubała A., Wiktor J.W., Chrzanów, WSPiM, pp. 223-235.
- Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392289