PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 540--547
Tytuł artykułu

Targi gospodarcze w przestrzeni miasta i regionu - wybrane przykłady

Warianty tytułu
Trade Fairs in the Area of the City and the Region - Selected Cases
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Za cel tego artykułu przyjęto zaprezentowanie miejsca instytucji rynkowej, jaką są targi gospodarcze w przestrzeni miasta i regionu, na terenie którego zostały zlokalizowane oraz pokazanie kierunków skutecznego zarządzania ich wzajemnymi relacjami. W artykule zaprezentowano rynkowe przykłady współpracy organizatorów targów i samorządów, które pozytywnie oddziałują na region i jednocześnie wzmacniają potencjał ekonomiczny samych targów. Podkreślono również, że miasto i region coraz częściej wykorzystują targi w swojej polityce promocyjnej jako wystawcy. Warunkiem maksymalizacji korzyści jest spójna polityka samorządu i organizatora targów w regionie. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this article was to present place of trade fairs in the area of the city and region in which they are located and to show the direction of the effective management of their relations. The article shows examples of cooperation trade fairs' organizers with local governments, which positively affect the region and at the same time strengthen the economic potential of the trade fairs. It has also highlighted that the city and region are increasingly using trade fairs in their promotional policy as the exhibitors. Coherent policy of local government and the trade fairs' organiser in the region provides to maximise the benefits. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
540--547
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk, J., Gębarowski, M. (2008). Targi a rozwój miasta i regionu na przykładzie Rzeszowa oraz województwa podkarpackiego, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów 86, 24-36.
  • Bathelt, H., Golfetto, F., Rinallo, D. (2014). Trade shows in the globalizing knowledge economy. New York: OXFORD University Press.
  • Borodako, K., Berbeka, J., Niemczyk, A., Seweryn, R. (2014). Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Krakowa. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Florek, M. (2006). Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Gębarowski, M. (2010). Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Gdańsk: Regan Press.
  • www.hamburg-messe.de/en/the-company (28.02.2015).
  • www.polfair.pl/aktualnosci. (24.01.2015).
  • www.auma.de/en/DownloadsPublications/PublicationDownloads/AUMA_Review2013.pdf (28.02.2015).
  • www.itb-berlin.de/en/Exhibitors/ (20.02.2015).
  • www.tour-salon.pl/pl/targi_w_pigulce/tour_salon_2014-_podsumowanie/ (20.02.2015).
  • Hult, G. T. M., Pride, W. M., Ferell, O. C. (2014). Marketing. Canada: South-Western Cengage Learning.
  • Kellezi, J. (2014). Trade shows: A strategic marketing tool for global competition. Procedia Economics and Finance 9, 466-471.
  • Ki-Kwan, Y., So-Sun, L., Mi-Na, P. (2012). Impact of Pavilion Quality on Exhibitor Performance at an International Trade Exhibition, Procedia Economics and Finance 40, 681-688.
  • Mruk, H. (red.) (2011). Znaczenie targów dla rozwoju gospodarczego kraju. Poznań: Polska Izba Przemysłu Targowego.
  • Obrębalski, M. (red.) (1998). Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Wrocław: Wydawnictwo AE we Wrocławiu.
  • Pogorzelski, J. (2012). Praktyczny marketing miast i regionów. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Prenzel, I. (2010). Applicability of Mobile Marketing in the Marketing Mix of Trade Fair Organizers. Hamburg: Diplom.de.
  • Solberg Söilen, K. (2013). Exhibit Marketing and Trade Show Intelligence: Successful Boothmanship and Booth Design. Halmstad: Springer Science & Business Media.
  • Strategia rozwoju miasta Kielce na lata 2007-2020. www.rewitalizacja3.kielce.eu/data/Pliki/26_5_Strategia_Rada_Miasta10_01_final.doc.pdf (28.02.2015).
  • Szromnik, A. (2006). Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne [w:] Markowski, T. (red.) Marketing terytorialny. Warszawa: Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN.
  • Szromnik, A. (2011). Marketing terytorialny jako atrybut rynkowej orientacji miast oraz regionów [w:] Grzegorczyk, A., Kochaniec, A. (red.) Kreowanie wizerunku miast. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
  • Szromnik, A. (2012). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Warszawa: Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o.
  • Vdovichena, O., Vdovichen, A. (2014). The influence of exhibition activities on regional development in terms of international cooperation. www.ue.katowice.pl/uploads/media (15.01.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392435

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.