PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 595--604
Tytuł artykułu

Determinanty decyzji zakupowych klientów indywidualnych w e-commerce

Autorzy
Warianty tytułu
The Factors Influencing Consumers' Purchasing Decisions in E-commerce
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania dotyczące sieci mobilnej i jej możliwości skłaniają do wielu przemyśleń dotyczących czynników determinujących decyzje zakupowe klientów indywidualnych. Jedni badacze uważają, że decyzje te podejmowane są w ułamkach sekundy, drudzy tworzą modele warunkujące te decyzje. Autorka podjęła próbę przybliżenia czytelnikom problematyki związanej z rynkiem e-commerce, oraz przedstawienia badań związanych z wpływem, jaki mają wybrane czynniki na podejmowanie decyzji o zakupie przez klientów indywidualnych, z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Badania przeprowadzone zostały wśród klientów indywidualnych w wieku 19-24 lat, co pozwala na weryfikację czynników, które mogą sprzyjać zakupom przez Internet. (abstrakt oryginalny)
EN
Research on mobile network and its ability to tend to many thoughts about the determinants of individual customers' purchasing decisions. Some researchers believe that these decisions are taken in fractions of a second, others create models of conditioning these decisions. The author introduces readers attempted to issues related to e-commerce market, and to present research related to the impact that they have selected factors on purchase decisions by consumers using mobile applications. Studies conducted among students help verify which factors may contribute to purchases over the Internet. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
595--604
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Antoniou, G., Batten, L. (2011). E-commerce: protecting purchaser privacy to enforce trust, Electronic Commerce Research, 11, 421-456.
  • Bassanini, A., Scarpetta, S. (2002). Growth, technological change, and ICT diffusion: Recent Evidence from OECD countries. Oxford Review Economic Policy, 18(3), 324-344.
  • Collier, J.E., Bienstock, C.C. (2006). How do customers judge quality in an E-tailer? MIT Sloan Management Review, 48(1), 35-40.
  • Daveri, F. (2002). The new economy in Europe. Oxford Review Economic Policy, 18(3), 345-362.
  • Fisk, P. (2009). Geniusz biznesu. Kreatywne podejście do rozwoju firmy. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Gladwell, M. (2007). Błysk! Potęga przeczucia. Warszawa: Wydawnictwo Znak.
  • Hartman, A., Sifonis, J., Kador, J. (2001). E-Biznes. Strategia sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: K.E. Liber.
  • Heim, G.R., Field, J.M. (2007). Process drivers of e-service quality: Analysis of data from an online rating site. Journal of Operations Management, 25(5), 962-984.
  • Kull, T.J., Boyer, K., Calantone, R. (2007). Last-maile supply chain efficiency: an analysis of learning curves in online ordering. International Journal of Operations & Production Management, 27(4), 409-434.
  • Lee, H.L., Whang, S. (2001). Winning the last mile of e-commerce. MIT Sloan Management Review, 42(4), 54-62.
  • Mobile Marketing Economic Impact Study. (2013). MMA, mLightenment, IHS Global Insight.
  • Okoli, C., Mbarika, V., McCoy, S. (2010). The effects of infrastructure and policy on e-business in Latin America and Sub-Saharan Africa. European Journal of Information System, 19(1), 5-20.
  • Pohjola, M. (2003). The adoption and diffusion of ICT across countries: patterns and determinants. W: D.C. Jones (red.) The new economy handbook. New York: Elsevier.
  • Ramanathan, R. (2010). E-commerce success criteria: determining which criteria count most. Electronic Commerce Research, 10, 191-208.
  • Szpringer, W. (2005). Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie od e-commerce do e-biznessu. Warszawa: Difin.
  • Tian, Z., Zhang, Z., Guan, X. (2013). A new evolution model for B2C e-commerce market. Information Technology and Management, 14, 205-215.
  • Wolk, A., Ebling, C. (2010). Multi-channel price differentiation: An empirical investigation of existence and causes. International Journal of Research in Marketing, 27, 142-150.
  • (www1) - www.old.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-5934.htm (12.09.2014).
  • (www2) - www.researchandmarkets.com/research/kh35l7/eastern_europe, (20.02.2015).
  • (www3) - www.internetworldstats.com/stats9.htm, (20.02.2015).
  • (www4) - The CMO Survey Highlights and Insights, February 2013 Final2.pdf, www.cmosurvey.org, (18.09.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392521

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.