PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 650--657
Tytuł artykułu

Determinanty zakupów towarów konsumpcyjnych mieszkańców polskich miast

Autorzy
Warianty tytułu
The Determinants of Consumption Goods Purchase of the Inhabitants of Polish Cities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono determinanty zakupu towarów 4 kategorii przez konsumentów indywidualnych w polskich miastach. Prezentowane wyniki pochodzą z badań zachowań zakupowych w trzech dużych polskich miastach zrealizowanych w roku 2014 w Katedrze Marketingu Produktu w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W rezultacie zidentyfikowano podstawowe grupy determinant kształtujące zakupy artykułów żywnościowych, chemii gospodarczej i kosmetyków, obuwia i odzieży oraz artykułów trwałego użytku. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents purchase determinants of 4 product categories of individual consumers in Poland. The results are based on research on purchasing behaviours in three Polish cities carried out by the Department of Product Marketing at Poznań University of Economics in 2014. As a result, basic determinant groups that shape the purchasing process of food, household chemicals and cosmetics, footwear and clothes, as well as durable goods has been established. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
650--657
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamkiewicz, K., Ulatowska-Szostak, E., Marcinkowski, J.T. (2011). Najważniejsze czynniki skłaniające konsumentów do zakupu kosmetyków. Hygeia Public Health, 46 (4), 467-470.
  • Bartkowiak, P., Sojkin, B. (2014). Determinanty zakupu towarów przez polskich konsumentów. Marketing i Rynek, nr 8.
  • Bartkowiak, P., Sojkin, B. (2015). Wyznaczniki decyzji zakupowych towarów konsumpcyjnych przez mieszkańców Poznania i Wielkopolski. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, zeszyt 1.
  • Gdzie i jak kupujemy żywność, (2013), lipiec. Warszawa: CBOS.
  • Kłeczek, R. (2012). Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Kusińska, A. (red.) (2011). Konsumpcja a rozwój gospodarczy regionów. Warszawa: PWE.
  • Mania kupowania czyli o postawach konsumenckich Polaków, (2011), styczeń. Warszawa: CBOS.
  • Polak na zakupach - najważniejsza jakość produktu, (2010), wrzesień. GFK Austria dla Henkel.
  • Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2015, (2015). Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020. PMR.
  • Szreder, M. (2010). Losowe i nielosowe próby w badaniach statystycznych. Przegląd Statystyczny, R. LVII, zeszyt 4.
  • Szreder, M. (2012). Wybór próby badawczej - aspekt etyczny i naukowy. Marketing i Rynek, nr 11.
  • Zwyczaje zakupowe Polaków, (2013), maj. Warszawa: Shopping Show.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171393167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.