PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 32 (2) Zarządzanie strategiczne : strategie sieci i przedsiębiorstw w sieci | 131--136
Tytuł artykułu

Działania operacyjne wspierające strategię przedsiębiorstwa zorientowaną na jakość

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Operational Activities Supporting Quality Oriented Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przykłady działań podejmowanych w sferze operacyjnej mające na celu ułatwienie przedsiębiorstwu realizację strategii przywództwa jakościowego. Zwrócono uwagę na konieczność tworzenia klimatu do projakościowych zachowań pracowników, tworzenia warunków organizacyjnych dla doskonalenia jakości, wprowadzenia zasad klienta wewnętrznego oraz na działanie odnoszące się do sfery technicznej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The article contains examples of actions taken at the operational level to facilitate the implementation the strategy of quality leadership. The article pointed out the need to create a climate of for pro-quality behavior of employees and the organizational conditions to improve the quality. The article pointed out also the necessity of the introduction the rule of internal customer and taking numerous activities relating to the technical sphere of the company. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  • [2] Jasiński Z., Uwarunkowania sukcesu produkcyjnych zespołów pracowniczych, w: Systemy techniczne i społeczne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, 2014, pod red. J. Łopatowskiej i G. Zielińskiej.
  • [3] Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012.
  • [4] Kaleta A., Współczesna strategia - kierunek czy reguła rozwoju, w: Zarządzanie strategiczne. Strategie organizacji, PN WWSZiP, Wałbrzych 2010, pod. Red. R. Krupskiego.
  • [5] Kosieradzka A., Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2012.
  • [6] Kożusznik B., Kierowanie zespołem pracowniczym, PWE, Warszawa 2005.
  • [7] Krupski R., Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, Wyd. AE, Wrocław 1999.
  • [8] Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G., Zarządzanie. Produkcja i usługi, PWN, Warszawa 1995.
  • [9] Petersen D., Hillkirk J., Praca zespołowa, WNT, Warszawa 1993.
  • [10] Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 1998.
  • [11] Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • [12] Romanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, CIM, Warszawa 1995.
  • [13] Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa - Kraków 2000.
  • [14] Tabaszewska E., Nowoczesne koncepcje zarządzania, Wyd. AE, Wrocław 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.