PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 7 Prace z zakresu ekonomii i politologii | 31--38
Tytuł artykułu

Metody pomiaru współzależności cech niemierzalnych

Warianty tytułu
The measurement methods of vast characteristics correlation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł opisuje różne sposoby pomiaru zależności cech jakościowych. Przedstawione mierniki, choć nie zawsze stosowane, pozwalają dostrzec zależności między cechami. Praca zawiera szczegółowy podział miar stosowanych dla różnych skal pomiarowych oraz algorytm wyboru odpowiedniej miary zależności. Na zakończenie przedstawione zostało badanie, w którym zastosowane zostały przedstawione miary. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this work is to describe various measures of relationship between non-measurable characteristics. Although the measures presented below are rarely applied they make it possible to notice some relationship between the features. The work contains detailed classification of measures applicable to different scales as well as algorithm of choosing appropriate relationship measure. The last paragraphs of the work present the experiment in which the measures were applied. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ostasiewicz W. (red), Pomiar statystyczny, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Ferguson G.A., Takane Y., Analiza Statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa 2003.
  • Wójciak M., Niesymetryczne metody wartościowania nominant. Prace naukowe AE we Wrocławiu nr 988, Wrocław 2003.
  • Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002.
  • Walesiak M., Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. Zeszyty Naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław 1993.
  • Zieliński, Jak pokochać Statystykę czyli STATISTICA do poduszki, StatSoft, Kraków 1999.
  • Młynarski S.: http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/metodyilosciowe.html (z dnia 18.08.2004).
  • Kowal J., Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, PWN, 1998.
  • M. Gruszczyński, Modele i prognozy zmiennych jakościowych w finansach i bankowości, SGH, 2001.
  • J. Krawczyń, T. Słaby, Statystyka. Zarys metod.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.