PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 18 | 33--41
Tytuł artykułu

Rola komunikacji w kształtowaniu relacji pracowniczych na podstawie badania satysfakcji i potrzeb szkoleniowych pracowników wybranych urzędów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Communication in Shaping Employee Relations Based on Satisfaction and Training Needs Survey in Selected Offices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł koncentruje się na aspekcie komunikacji, jako jednego z elementów kształtowania stosunków interpersonalnych w organizacjach. W treści artykułu zostały przedstawione podstawowe koncepcje komunikacji i najbardziej rozpowszechnione modele organizacyjne wykorzystujące komunikację jak instrument zarządzania organizacją. Artykuł stanowi próbę oceny formy stosowanej komunikacji w urzędach na podstawie wyników badań przeprowadzonych wśród pracowników jednostek samorządu terytorialnego, jak i wpływ stosowanej formy komunikacji na budowanie relacji pracowniczych. Tematyka artykułu próbuje wykazać komunikację jako element niewystarczający do budowania trwałych i efektywnych relacji pracowniczych. (abstrakt oryginalny)
EN
Article focuses on the aspect of communication as one of the elements shaping interpersonal relationship in organization. The contents of the article are presented the basic concepts of communications and the most common model organization using communications as a tool for managing the organization. The article is an attempt to assess the forms of communication used in office based on the results of studies conducted among the employees of local government units, as well as the effect of the forms of communication to build relationships employees. Theme of the article is trying to point communications as part insufficient for building strong and effective working relationships. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A. (2000), Kształtowanie relacji pracowniczych, Wyd. Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania, Warszawa.
  • Nęcki Z. (1996), Komunikacja międzyludzka, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Martyniak Z. (1996), Metody organizowania procesów pracy, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Penc J. (2010), Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Pocztowski A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Potocki A. (2008), Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Sobkowiak B. (1997), Procesy komunikowania się w organizacji [w:] B. Dobek-Ostrowska (red.), Współczesne systemy komunikowania, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Stankiewicz J. (1999), Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław.
  • Systemy zarządzania ludźmi (2006), PRET S.A., Warszawa.
  • Turek A., Rola systemu informacji i komunikacji w organizacji, analiza przypadku banku komercyjnego, Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Bochni.
  • Werner T. (1999), Umiejętności w komunikowaniu się, Wyd. Astrum, Wrocław.
  • Winkler R. (2008), Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Wiszniewski A. (2003), Sztuka mówienia, Wyd. Videograf II, Videograf, Katowice.
  • Zieleniewski J. (1969), Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.