PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 60 nr 3 Talent jako czynnik sukcesu organizacji | 63--74
Tytuł artykułu

Kształtowanie strategii rozwoju talentów w organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Shaping Talent Development Strategy in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Osiągnięcie sukcesu na rynku wobec zachodzących i przewidywanych zmian będzie możliwe dzięki wykorzystaniu talentów organizacyjnych i ich odpowiedniemu rozwojowi. W artykule opisano, jakie rodzaje talentów mogą zadecydować o sukcesie organizacji na rynku. W dalszej części tekstu przedstawiono elementy składowe strategii rozwoju talentów, dzięki którym organizacja może skutecznie i efektywnie rozwijać talenty.(abstrakt oryginalny)
EN
Success in the market due to anticipated changes will possible thanks to the exploitation of organization's talents and their suitable development. In the first part of the paper, the different types of talents are characterized that can determine the success of an organization in the market. In the next part of the paper, the elements of the talent development strategy are presented, thanks to which the organization can effectively develop their talent.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Becker B., Huselid M.A., Direct estimates of SDy and the implications for utility analysis, "Journal of Applied Psychology" 1992, nr 77(3), s. 227-233.
  • Becker B.E., Huselid M.A., Ulrich D., Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, OE, Kraków 2002.
  • Czubasiewicz H., Pracownicy wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, w: Globalizacja a społeczne aspekty przeobrażeń i zmian organizacyjnych, red. nauk. A. Potocki, Difin, Warszawa 2009, s. 246-254.
  • Davenport T.H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.
  • Juchnowicz M., Motywowanie rozwoju kompetencji, w: Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, red. M. Juchnowicz, Difin, Warszawa 2007, s. 248-258.
  • Juchnowicz M., Warunki skutecznego zarządzania talentami w przedsiębiorstwach w Polsce, w: Kapitał intelektualny w realizacji celów Strategii Lizbońskiej, red. J. Bieliński, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007, s. 174-181.
  • Kopeć J., Przywódca umiejętnie kształtujący zachowania talentów, w: Historia i perspektywy nauk o zarządzaniu. Księga pamiątkowa dla uczczenia Jubileuszu 40-lecia pracy naukowo-dydaktycznej Prof. zw. dra hab. Arkadiusza Potockiego, red. nauk. B. Mikuła, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012, s. 283-291.
  • Kopeć J., Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie, "ZN Seria Specjalna: Monografie" nr 209, Wyd. UEK, Kraków 2012.
  • Mikuła B., Nowy wymiar zachowań organizacyjnych, w: Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, red. nauk. B. Mikuła, Wyd. Fundacja UEK, Kraków 2012, s. 13-28.
  • Miś A., Pocztowski A., Istota talentu i zarządzania talentami, w: Zarządzanie talentami w organizacji, red. A. Pocztowski, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008, s. 36-62.
  • Morawski M., Mikuła B., Zarządzanie talentami. Podstawowe procesy i wytyczne tworzenia systemu, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2009, nr 3-4, s. 47-59.
  • Robertson A., Abbey G., Zarządzanie talentami. Wykorzystuj możliwości najzdolniejszych pracowników, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
  • Stewart J., Rigg C., Learning and talent development, CIPD, London 2011.
  • Tabor J.A., Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. Koncepcje, strategie, praktyka, Poltext, TNOiK, Warszawa 2013.
  • Thomas M., Miles G., Fisk P., Kompetentny CEO. Metody efektywnego działania dla menedżerów najwyższego szczebla, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394629

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.