PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 79 | 127--136
Tytuł artykułu

Analiza preferencji uczniów liceów ogólnokształcących względem studiów ekonomicznych metodą eksperymentalną

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Secondary School Students' Preferences With Respect to Economic Studies - the Experimental Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przedstawia wyniki zrealizowanego badania, w ramach którego zastosowane zostały działania edukacyjne, mające na celu uświadamianie uczniom LO konsekwencji wyborów dotyczących dalszego kształcenia. Działania te polegały na przeprowadzeniu jednorazowych warsztatów dotyczących studiowania oraz perspektyw na rynku pracy. W artykule zostaną zweryfikowane trzy hipotezy badawcze:
H1: Uczestnictwo w warsztatach wpłynęło na postrzeganie poszczególnych kierunków studiów wyższych oraz ocenę ich atrakcyjności.
H2: Uczestnictwo w warsztatach wpłynęło na kryteria, którymi kierują się uczniowie przy podejmowaniu decyzji dotyczącej wyboru kierunku studiów wyższych.
H3: Uczestnictwo w warsztatach wpłynęło na wybory uczniów odnośnie do podejmowanych przez nich kierunków studiów wyższych.(fragment tekstu)
EN
This paper describes the results of an experimental study conducted on a group of 803 secondary school students in 2014. The study was designed to test whether it is possible to influence the preferences of students regarding higher education and labor market prospects both in the short and long term. For the purposes of analysis, the experimental method was used - subjects received a treatment in the form of dedicated workshops, where their impact was analyzed against a control group. The survey results allow us to conclude that there is a great need for educational projects, that are able to influence the preferences of students regarding tertiary education, although this effect is limited.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--136
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
autor
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Baumert J., Demmrich A. 2001. Test motivation in the assessment of student skills: The effects of incentives on motivation and performance. Europ. J. Psych. Educ. 16, 441-462.
  • Braun H., Kirsch I., Yamamoto K. 2011. An experimental study of the effects of monetary incentives on performance on the 12th-grade NAEP reading assessment. Teach. Coll. Rec. 113(11), 2309-2344.
  • Jung J.Y. 2013. Amotivation and Indecision in the Decision-Making Processes Associated with University Entry. Res. Higher Educ. 54, 115-136.
  • Kusumawati A. 2013. A Qualitative study of the factors influencing student choice: The case of public university in Indonesia. J. Basic App. Sci. Res. 3(1), 314-327.
  • Pryor A. 2010. Understanding student choice of university and marketing strategies in Syrian private higher education. Ph.D. Thesis, University of Leeds.
  • Pryor J.H., Eagan K., Palucki Blake L., Hurtado S., Berdan J., Case M.H. 2012. The American Freshman: National Norms Fall 2012. Los Angeles, UCLA Higher Education Research Institute.
  • Raposo M., Alves H. 2007. A model of university choice: an exploratory approach. MPRA Pap. 5523(1), 203-218.
  • Szkolnictwo wyższe w Polsce. Dane dla 2011 roku. 2013. Warszawa, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395341

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.