PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 140 | 163--177
Tytuł artykułu

Zasady skutecznego stosowania strategii crowdsourcingu

Warianty tytułu
Principles of Efficient Application of Crowdsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie zasad, które pozwolą przedsiębiorstwom skuteczniej wykorzystywać crowdsourcing do realizacji celów strategicznych. Na tle przemian społecznych i technologicznych, które zmieniają profil współczesnego interesariusza, przedstawiono istotę zjawiska crowdsourcingu, by wykazać strategiczny walor crowdsourcingu w kontekście biznesowym. Następnie zaś, na podstawie analiz studiów przypadków, wskazano dobre praktyki poruszania się w przestrzeni społecznej, angażowania dużej liczby użytkowników w projekty organizacyjne i wykorzystywania ich "zbiorowej mądrości".(abstrakt oryginalny)
EN
The present article is aimed at the indication of principles which will allow companies to more efficiently make use of crowdsourcing to implement their strategic goals. It presents the idea of crowdsourcing against the background of social and technological transformations which affect the profile of a contemporary stakeholder in order to demonstrate the strategic value of crowdsourcing in the context of business. Next, on the basis of case study analysis, it points to good practices of acting in the social space, the involvement of large number of users in organisational projects and making use of their "collective wisdom".(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
163--177
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bachnik K., Crowdsourcing w biznesie, badania dla młodych naukowców, nr badania KZIF/BMN/31/13, KZiF, SGH, Warszawa 2013.
  • Brabham D., Crowdsourcing, MIT Press, USA 2012.
  • Funk T., Web 2.0 and Beyond. Understanding the New Online Business Models, Trends and Technologies, Praeger, USA 2009.
  • Hippel von E., Democratizing Innovation, MIT Press, USA 2006.
  • Howe J., Crowdsourcing: A Definition, http://crowdsourcing.typepad.com/cs/2006/ 06/crowdsourcing_a.html, dostęp 29.09.2013.
  • Howe J., Crowdsourcing. Why the Power of the Crowd Is Driving the Future of Business, Crown Business, USA 2009.
  • http://blog.ideria.pl/crowdsourcing-naukowcow/.
  • http://digitallibrary.usc.edu/cdm/fullbrowser/collection/p15799coll127/id/459181/ rv/compoundobject/cpd/459256.
  • http://micoach.adidas.com/.
  • http://nehalhesham.com/2012/03/18/my-starbucks-idea/.
  • http://pijarukoksu.wordpress.com/2012/03/14/w-tlumie-sila/.
  • http://www.aboutus.org/MiAdidas.com.
  • http://www.adidas.com/us/content/miadidas/; http://www.miteam.adidas.com/.
  • http://www.crowdsourcing.org.pl/my-starbucks-idea-czyli-jak-nie-doprowadzicdo- upadku-kawiarni.html.
  • http://www.innocentive.com/.
  • http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86197.asp?soid=539AB928CF534D72823C470 913D12A99.
  • http://www.starbucks.com/coffeehouse/learn-more/my-starbucks-idea.
  • http://www.youtube.com/user/innocentiveinc.
  • https://twitter.com/InnoCentive.
  • Isaac M., New Gap Logo Hated by Many, Company Turns to Crowdsourcing Tactics, 10.07.2010,http://www.forbes.com/sites/velocity/2010/10/07/new-gap-logo-hatedby- many-company-turns-to-crowdsourcing-tactics/, dostęp 29.09.2013.
  • Leonard D., Swap W., When Sparks Fly. Harnessing the Power of Group Collectivity, Harvard Business Review Press, USA 2005.
  • Li C., Bernoff J., Groundswell. Winning in a World Transformed by Social Technologies, Harvard Business Review Press, USA 2011.
  • Qualman E., Socialnomics. How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business, John Wiley & Sons, USA 2011.
  • Raab N., Crowdsourcing Technology Offers Organizations New Ways To Engage Public In History,http://www.forbes.com/sites/nathanraab/2013/09/20/technology-offersorganizations- new-ways-to-engage-the-public-in-history/, dostęp 20.09.2013.
  • Szumniak-Samolej J., Bachnik K., Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej w dobie mediów społecznościowych, badania dla młodych naukowców, nr badania 04/BMN/30/12, KZiF, SGH, Warszawa 2013.
  • ValaAfshar, 50 powerful statistics about tech media trends affecting every business, http://www.slideshare.net/, dostęp 24.09.2013.
  • www.refresheverything.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396263

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.