PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 36 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 82--103
Tytuł artykułu

Komunikacja wewnętrzna jako istotny element zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym

Autorzy
Warianty tytułu
The Internal Communication as Important Element of International Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule podjęto próbę wykazania wpływu komunikacji wewnętrznej na zarządzanie w przedsiębiorstwie międzynarodowym, biorąc pod uwagę jej różne formy i aspekty. Wskazano na najistotniejsze, zdaniem autora, bariery w komunikacji wewnętrznej oraz możliwe przyczyny ich powstawania. Sprawnie działająca komunikacja wewnętrzna jest nie tylko jednym z najważniejszych determinantów skutecznego zarządzania, ale również, w dużym stopniu, decyduje, jakie komunikaty wychodzą z organizacji poza nią. Ma ona istotny wpływ na tworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article there was a try to show the influence of internal communication on management in international companies. This problem has many different aspects and forms. The author focused on the most important barriers that appear in internal communication. There was also an attempt to list the possible causes of appearance such a problem in contemporary companies. The effective influence of internal communication is not only the most important determiners of succeeded management, but it mainly decides about the types of communication as well. That is very significant factor that influence a good company image on the market. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Adair J.: Anatomia biznesu, komunikacja, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2000.
  • Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Balawejder K.: Umiejętności interpersonalne w pracy menedżera, [w:] Psychologia w pracy managera, B. Kożusznik (red.), Wyd. US, Katowice 1994.
  • Black S.: Public Relations, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Budzyński W.: Zarządzanie wizerunkiem firmy, Wyd. SGH, Warszawa 2002.
  • Chełpa S., Witkowski T.: Psychologia konfliktów, Unus, Wrocław 1999.
  • Drążek Z., Niemczynowicz B.: Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.
  • Duliniec E.: Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Filipiak M.: Homo Communicans, Wyd. UMCS, Lublin 2003.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing, PWE, Warszawa 2006.
  • Gregory A.: Public relations w praktyce, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa 2002.
  • Gronbeck B.E., German K., Enniger D., Monroe A.H.: Zasady komunikacji werbalnej, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  • Hampden-Turner Ch., Trompenaars A.: Siedem kultur kapitalizmu, Wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2000, 2003.
  • Kadragic A., Czarnowski P.: Public relations czyli promocja reputacji, Wyd. Business Press, Warszawa 1997.
  • McKenna E., Beech N.: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyd. Felberg, SJA, Warszawa 1999.
  • Klisiński J., Widera Z.: Marketing samorządu terytorialnego, Wyd. Unikat, Katowice 2006.
  • Knapp M.L., Hall J.A.: Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wyd. Astrum, Wrocław 2000.
  • Krokowski M., Rydzewski P.: Zarządzanie emocjami, Wyd. Imperia, Łódź 2002.
  • Lambert T.: Problemy zarządzania. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Ludlow R., Panton F.: The essence of effective communication, Prentice Hall (UK), 1992.
  • Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007.
  • Nęcki Z.: Negocjacje w biznesie, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1994.
  • Ociepka B.: Komunikowanie międzynarodowe, Wyd. Astrum, Wrocław 2002.
  • Olędzki J.: Komunikowanie w świecie, Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa 1998.
  • Oliver S.: Strategia public relations, PWE, Warszawa 2005.
  • Rozwadowska B.: Public Relations, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2002.
  • Stoner J., Wankel Ch.: Kierowanie, PWE, Warszawa 1992, 1994.
  • Tyrała P.: Skuteczne kierowanie i organizowanie, Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2001.
  • Wojcik K.: Public Relations od A do Z, Placet, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.