PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 36 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 146--163
Tytuł artykułu

Modele zachowań nabywczych jako podstawa teoretyczna badania preferencji przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
The Models of Purchasing Behaviour as the Theoretical Basis of Research in Company's Preferences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Warunkiem właściwego przygotowania i przeprowadzenia badania preferencji przedsiębiorstw jest znajomość specyfiki ich zachowań rynkowych. Użyteczne w tym zakresie są modele, które syntetyzują i scalają wiedzę o zachowaniach nabywców instytucjonalnych, umożliwiając zrozumienie zjawisk i mechanizmów składających się na ich postępowanie. W artykule przedstawiono wybrane modele, których znajomość jest niezbędna w badaniach preferencji przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The main issue in the article is preparing and realizing research on company preferences that is conditioned by the knowledge of their market activities. The proper models for that task are based on syntetic knowledge that consolidate the segment of institutional purchasers. In the article there are described some of such models, that their understanding is essential in research that deals with company preferences on the market. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Backhaus K.: Investitionsgutennarketing, Verlag Vahlen, Munchen 1990.
  • Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1998.
  • Hartley S.W., Kevin R.A., Przybyłowski K., Rudelius W.: Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Karcz K., Kędzior Z.: Marketing przemysłowy. Wybrane zagadnienia, AE w Katowicach, Katowice 1999.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kożusznik B.: Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2002.
  • Marketing na rynku instytucjonalnym, T. Gołębiowski (red.), PWE, Warszawa 2003.
  • McQuiston D.H., Dickson P.R.: The Effect of Perceived Personal Consequences on Participation and Influence in Organizational Buying, "Journal of Business Research" 1991, nr 23.
  • Meffert H.: Marketingforschung und Kauferverhalten, Gabler, Wiesbaden 1992.
  • Nieschlag R., Dichtl E., Horschgen H.: Marketing, Duncker & Humblot, Berlin 1994.
  • Piasecki B.: Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, UŁ, Łódź 1998.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Robinson P.J., Faris C.W., Wind Y.: Industrial Buying and Creative Marketing, Allyn and Bacon, Boston 1967.
  • Ronchetto J.R., Hutt M.D., Reingen P.H.: Embedded Influence Patterns in Organizational Buying System, "Journal of Marketing" 1989, nr 53.
  • Rudnicki L.: Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  • Sheth J.N.: A Model of Industrial Buyer Behavior, "Journal of Marketing" 1973, nr 10.
  • Strużycki M.: Klient w projekcji jakości zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, Materiały konferencyjne, U. Janeczek (red.), AE w Katowicach, Katowice 2001.
  • Strużycki M.: Przedsiębiorstwo a rynek, PWE, Warszawa 1992.
  • Urbaniak M.: Marketing przemysłowy, Infor, Warszawa 1999.
  • Wojciechowski T.: Marketing dóbr produkcyjnych, WSZiM w Warszawie, Warszawa 2000.
  • Wrzosek W.: Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1994.
  • Zarys metodyki planowania strategicznego, A. Klasik (red.), Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice 1993.
  • Żabiński L.: Koncepcje marketingu a strategie przedsiębiorstw (na tle makroekonomicznego mechanizmu rozwoju gospodarczego), [w:] Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, Materiały konferencyjne, U. Janeczek (red.), AE w Katowicach, Katowice 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.