PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 232 | 178--192
Tytuł artykułu

Wykorzystanie systemów klasy CRM w działalności biznesowej przedsiębiorstw - wybrane wyniki badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of CRM Systems in the Enterprises - Results Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem niniejszego opracowania jest dokonanie charakterystyki systemów zarządzania relacjami z klientami oraz wyników badań dotyczących wdrażania i wykorzystania systemów CRM w przedsiębiorstwie. W artykule przytoczono wybrane definicje terminu CRM (zarządzania relacjami z klientami). Scharakteryzowano architekturę systemu klasy CRM. W dalszej kolejności opisano funkcjonalności wybranych systemów zarządzania relacjami z klientami. Przedstawiono również wyniki badań dotyczących wykorzystania systemów CRM w przedsiębiorstwach. Uzyskane wyniki badań mogą okazać się pomocne w budowaniu, wdrażaniu i użytkowaniu systemów CRM w przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is aimed at characterization of Customer Relationship Management Systems. Moreover the some results of studies of implementation and use of CRM systems in the enterprises. In this article selected definitions of CRM (relationship management customers) were presented. The architecture of CRM system was characterized. Furthermore, the functionality of selected customers relationships management systems was described. The results of research on the use of CRM systems in enterprises were presented. The obtained results can be helpful in building, implementing and use of CRM systems in enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
178--192
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bartuś T. (2007), Systemy zarządzania relacjami z klientami [w:] C.M. Olszak, E. Ziemba (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, WN PWN, Warszawa.
  • Bartuś T., Bartuś K. (2014), Systemy informatyczne w pozyskiwaniu, przechowywaniu i analizowaniu informacji o klientach [w:] B. Kos (red.), Transformacja współczesnej gospodarki jako przedmiot badań ekonomicznych, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 187.
  • Buchnowska D. (2010), Systemy CRM [w:] S. Wrycza (red.), Informatyka ekonomiczna, PWE, Warszawa.
  • Buttle F. (2009), Relationship Management: Concepts and Technologies, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Dyche J. (2002), A Business Guide to Customer Relationship Management, Addison-Wesley, Boston.
  • Gneiser M. (2010), Based CRM, "Business & Information Systems Engineering", No. 2(2).
  • Greenberg P. (2010), CRM at the Speed of Light, Fourth Edition: Social CRM Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your Customers, McGraw Hill, New York.
  • Halligan B., Shah D. (2010), Inbound marketing get found using google, social media, and blogs, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Knox S., Maklan S., Payne A., Peppard J., Ryals L. (2003), Customer Relationship Management. Perspectives from the Marketplace, Butterworth-Heinemann/Elsevier, Great Britain.
  • Kostojohn S., Johnson M., Paulen B. (2011), CRM Fundamentals, Apress, New York.
  • Kotler P., Armstrong G. (2004), Marketing: An Introduction, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
  • Kracklauer A.H., Mills D.Q., Seifert D. (eds.) (2004), Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level, New York.
  • Mazur D. (2010), Systemy informatyczne zarządzania relacjami z klientami [w:] J. Zawiła-Niedźwiecki, K. Rostek, A. Gąsiorkiewicz (red.), Informatyka gospodarcza, t. 3, C.H. BECK, Warszawa.
  • Minna R., Aino H. (2005), Customer Knowledge Management Competence: Towards a Theoretical Framework, Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Payne A., Frow P. (2005), A Strategic Framework for Customer Relationship Management, "Journal of Marketing", Vol. 69, No. 4.
  • Peppers D., Rogers M. (2011), Managing Customer Relationships: A Strategic Framework, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Schaff C., Harris G. (2012), 7 Secrets to Social media Business Success, http://www.prnewsonline.com/Assets/File/digitalpr_presentations2012/Clinton_Sc haff.pdf (dostęp: 10.09.2012).
  • Tiwana A. (2003), Przewodnik po zarządzaniu wiedzą, e-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa.
  • Wilde S. (2011), Improving Customer Relationship Through Knowledge Application, Springer, New York.
  • [www 1] http://evolpe.pl/produkty/system-crm/sugarcrm/informacje-podstawowe (dostęp: 2.06.2014).
  • [www 2] www.bpsc.com.pl (dostęp: 7.06.2014
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171396741

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.