PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 27 Zeszyt Naukowy Studium Języków Obcych | 69--75
Tytuł artykułu

Wykorzystanie Internetu w rozwijaniu sprawności językowych

Warianty tytułu
The Internet and the Development of Language Skills
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet to potężne źródło informacji, które każdy nauczyciel wykorzystać może do jeszcze efektywniejszego nauczania języka obcego. Skutecznego, interesującego i oryginalnego. Internet to narzędzie urozmaicające lekcje i pozwalające odejść od rutynowego ich prowadzenia. Rutynowego, czyli często nudnego, zarówno dla uczniów, jak i samego nauczyciela. Internet stał się obecnie powszechnym i uniwersalnym źródłem informacji i rozrywki wykorzystywanym na szeroką skalę przez firmy i instytucje, jak i osoby prywatne. Szybki rozwój tej technologii jest widoczny w badaniach przeprowadzonych przez TNS OBOP: w 2002 roku dostęp do Internetu deklarowało 23% badanych, w październiku 2004 roku było to już 30% wszystkich badanych. Ale czy ten postęp jest widoczny w szkołach? Postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób Internet jest wykorzystywany przez nauczycieli do nauczania języka angielskiego i rozwijania u uczniów sprawności językowych (czytanie, słuchanie, pisanie, mówienie). (fragment tekstu)
EN
In our article we present results of our research on the application of the Internet to teaching particular language skills. We aimed at checking how do the English teachers apply the Internet and various Internet sources into the process of teaching. The research was conveyed in several High Schools in Rybnik and Racibórz among teachers with different job seniority. The first part of the article is devoted to accurate analysis of the results while in the second part we present our conclusions and possible future trends in teaching English with the application of the Internet. At the end we bring up the issue of technical problems as far as efficient teaching with the application of the Internet is concerned. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Dudeney G.: The Internet and the Language Classroom. A practical guide for teachers, Cambridge University Press, Cambridge 2000.
  • Gitsaki C., Taylor R.P.: Internet English: www-Based Communication Activities, Oxford University Press, Oxford 2000.
  • Kasser B.: Internet Praktycznie, Intersoftland, Warszawa 2000.
  • Kucharzewski P.: Internet w szkole, Wydawnictwo Robomatic, Wrocław 2000.
  • Levine J. et.al.: Internet dla opornych, Wydawnictwo RM, Warszawa 1998.
  • Rajca P.: Internet - ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice 1999.
  • Siemieniecki B., Lewandowski W.: Internet w szkole, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2000.
  • Teeler D., Gray P.: How to use the Internet in ELT, Longman, Harlow 2000.
  • http://www.tns-global.pl/.
  • http://www.tp-ir.pl/?page=csr_tp_education.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.