PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 18 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 54--63
Tytuł artykułu

Zarządzanie strategiczne w jednostkach służby zdrowia

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
O jakości usług medycznych mówi i pisze się wiele, szczególnie w opracowaniach medycznych. Warto jednak podkreślić, że rozpatrywana tam jakość dotyczy przede wszystkim jakości technicznej świadczenia usługi. Z punktu widzenia marketingu duże znaczenie ma również jakość funkcjonalna procesu świadczenia usługi medycznej oraz jakość środowiska. Wydaje się, że nadrzędnym celem działań pro jakościowych jest satysfakcja pacjenta. Kolejnym ważnym aspektem jest możliwość zachowania określonego poziomu jakości, a więc prezentacji systemów, które umożliwiają zapewnienia założonego poziomu jakości w określonym czasie na takim samym poziomie. Zapewnienie wysokiego poziomu jakości usług medycznych jest kosztowne, a zatem nie można jej traktować jako inwestycji. Inwestując w jakość należy uwzględniać aspekty marketingowe, takie jak prestiż czy wizerunek placówki na rynku jak również możliwość budowania związków lojalnościowych pomiędzy pacjentem a placówką ochrony zdrowia. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • B. Nogalski, M. Rybicki: Nowoczesne Zarządzanie Zakładem Opieki Zdrowotnej, Toruń 2002.
  • M. Lisiecka-Biełanowicz: Jakość usług zdrowotnych determinantą sprawnego systemu ochrony zdrowia, "Problemy jakości" 1999, nr 12.
  • A. Krawczyńska, D. Trzmielak: Jakość usług medycznych, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 2.
  • R. Nicholls: Zarządzania jakością a usługi profesjonalne, w: Marketing usług profesjonalnych, materiały konferencyjne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999.
  • A. Payne: Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • M. Pędziwiatr: Ideał lekarza Polskiej Szkoły Filozofii Medycyny jako wzór osobowy dla lekarza rodzinnego, w: Społeczne aspekty reformowania służby zdrowia. Pod. red. D. Walczak-Duraj: Katedra Socjologii Zawodu Uniwersytetu Łódzkiego 1999.
  • K. Opolski, E. Szemborska: Strefy zarządzania jakością w służbie zdrowia, "Antidotum" 1997, nr 7.
  • W. Masłowski: Samodzielność zarządzania w SPZOZ, materiały konferencyjne, Wrocław 2002.
  • M. Kautsch: Strategia zakładów opieki zdrowotnej a otoczenie, "Zdrowie i Zarządzanie" 1999, nr 4.
  • M. Kautsch, J. Klich, B. Bulanowska, M. Kulis, M. Chawla, P. Campbell: Racjonalny publiczny zakład opieki zdrowotnej, "Służba Zdrowia" 1998, nr 101-102.
  • M. Kornatowski: Planowanie strategiczne w opiece zdrowotnej - doświadczenia Ciechanowskiego Konsorcjum Zdrowia, "Antidotum" 1994, nr 2.
  • Badanie Harvard & Jagiellonian Consortium for Health dotyczące funkcjonowania samodzielnych zakładów opieki zdrowotnej, Kraków 1998.
  • J. Klich, M. Kautsch, P. Campbell: Zarządzanie w służbie zdrowia: Planowanie, Vesalius 1998.
  • K. Obłój: Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 18 maja 1995, w sprawie warunków, na jakich następuje przekazanie środków publicznych do samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
  • U. Domaszewska: Wydatki na ochronę zdrowia na tle systemów opieki zdrowotnej w wybranych krajach Europy Zachodniej, "Antidotum" 1997, nr 2.
  • G. Gierszewska, M. Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  • Z. Pierścionek: Strategia rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  • J.M. Rybicki: Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2000.
  • Zarządzanie Strategiczne, pod red. Jerzego Rokity i Krystyny Jędralskiej, Wydawnictwo GWSH, Katowice 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171397871

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.