PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 | 105--116
Tytuł artykułu

Wybrane instrumenty zarządzania promocją szkoły wyższej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szkoły wyższe muszą się zmagać z rosnącymi aspiracjami edukacyjnymi społeczeństwa oraz z dużą konkurencyjnością na rynku usług edukacyjnych. W przypadku dużej konkurencji szkoła wyższa musi podejmować określone działania, mające na celu poinformowanie, zachęcenie i przekonanie potencjalnego studenta do skorzystania z jej oferty. Artykuł przedstawia wybrane instrumenty zarządzania promocją szkoły wyższej. Definiuje pojęcia promocji i działań wizerunkowych. Prezentuje instrumenty promocji i przykłady środków przekazu informacji stosowanych w szkolnictwie wyższym. (abstrakt oryginalny)
EN
Higher education institutions must struggle with growing educational aspiration of the society and with the great competitiveness on the market of education services. In case of the great competition the higher education institution must take certain actions, designed to inform, encourage and convince potential students to take advantage of the offer. The article is showing chosen instruments of managing the promotion of the higher education institution. He is defining notions of the promotion and image operations. He is presenting instruments of the promotion and examples of means of the communication applied in the higher education. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--116
Opis fizyczny
Twórcy
  • Stargardzka Szkoła Wyższa Stargardinum
Bibliografia
  • M. Daszkiewicz, Istota i zarządzanie procesem kreowania wizerunku firmy, [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://WWW.magdalenadaszkiewicz.pl/attachments/File/PR/Wizerunek_ W1.pdf; stan na dzień 14.01.2015.
  • D. Elsner, Kreowanie wizerunku szkoły - czas zacząć, "Nowa szkoła, Miesięcznik społeczno-pedagogiczny", 1998, nr 9, s. 15-16.
  • T. Gackowski, M. Łączyński, Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa, 2008, s. 80.
  • M. Krzyżak, Działania promocyjne szkół i uczelni, "Marketing i Rynek", 2000, nr 12, s. 17.
  • M. Krzyżak, Istota i potrzeba budowania wizerunku uczelni, "Zeszyty Naukowe Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych", 2009, nr 2, s. 120.
  • J. Mazur, A. Sznajder, Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa, 1998, s.149.
  • W. Nowaczyk, Instrumenty promocji stosowane w szkolnictwie wyższym - rola i znaczenie działań promocyjnych: [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://WWW.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=970774; stan nadzień: 14.01.2015.
  • A. Pawłowska, Jaki jest wizerunek polskich szkół wyższych? Kampanie promocyjne uczelni: [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://think.wsiz.rzeszow.pl/wp-content/uploads/2013/06/06- THINK-Pawlowska-Jaki-jest-wizerunek-polskich-szkol-wyzszych.-Kampanie-promocyjne-uczelni1.pdf; stan nadzień: 14.01.2015.
  • K. Pawłowski, Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą w warunkach silnej konkurencji na rynku edukacyjnym - refleksje z perspektywy rektora uczelni niepublicznej [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://WWW.krzysztofpawlowski.pl/okiem.php?mode=okiem; stan na dzień 14.01.2015.
  • M. Pluta-Olearnik, Rola e-edukacji w strategii marketingowej uczelni: [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.e-edukacja.net/_referaty/19_e-edukacja.pdf; stan nadzień: 14.01.2015.
  • E. Przydatek, J. Przydatek, Promocja, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2009, s. 75, 112.
  • M. Sławińska, Kompendium wiedzy o handlu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008, s. 150.
  • T. Wierenko, Zastosowanie technologii informacyjnej w marketingu oraz zarządzaniu i administrowaniu placówką szkolną [w:] K. Iwan, I. Korpaczewska (red.), Zeszyty naukowe Collegium Balticum, Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum, Szczecin, 2014, nr 8, s. 194-195.
  • T. Wierenko, Zastosowanie technologii informacyjnych w szkole [w:] K. Iwan, I. Korpaczewska (red.), Przegląd humanistyczny, Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum, Szczecin, 2013, nr 7, s. 75-76.
  • L. Witek, J. Adamczyk, Marketing międzynarodowy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2008, s. 130.
  • S. Wszelak, Sieci komputerowe w edukacji [w:], T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Współczesna technologia i edukacja medialna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2008, s. 434-435.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398055

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.