PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 13 Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu | 125--141
Tytuł artykułu

Budowanie lojalności konsumentów na rynku usług bankowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obecnych realiach rynkowych stworzenie sieci lojalnych konsumentów staje się warunkiem koniecznym osiągnięcia sukcesu rynkowego przez bank. Realizację tego celu zapewnia dobrze opracowany program działań pro-lojalnościowych Program ten powinien składać się z następujących etapów: określenie celu (celów) programu, analiza rynku na jaki działa dany bank, analiza potencjału banku, obejmującą ocenę oferty usługowej, analizę systemu komunikacji i dystrybucji usług oraz badania potencjału personelu, analiza konsumentów banku, zarówno aktualnych, jak i potencjalnych, opracowanie programu lojalnościowego oraz wdrażanie i kontrola działań programu. (abstrakt oryginalny)
EN
The creation of loyal customers' network is a necessary condition of bank's success in new market situation. To realise the goal mentioned above the well prepared loyalty programme is needed. This programme should consist with following stages: goal or goals definition, analyses of market situation, analyses of internal sources like personnel, distribution channels, communication system etc., current and potential customers research, preparation of loyalty programme, introduction and control of results (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bloemer J.M.M., Kasper H.D.P.: "The Comlex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty", Journal of Economics Psychology 16/1995.
  • Castenow D.: "Nowy marketing w praktyce", PWE, Warszawa 1996.
  • Flur D.K., Ledet E.A., McCoy ML: "Supermarket banks". The McKinsey Quarterlz 4/1996
  • Kopaliński W.: "Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych", Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
  • Kotler Ph.: "Marketing. Analiza, Planowanie, Wdrażanie, Kontrola", Gebetner & S-ka, Warszawa 1994.
  • O'Shaughnessy J: "Dlaczego ludzie kupują?", PWE, Warszawa 1994
  • O'Dell S.M., Pajunen J.A.: "The Butterfly Customer", John Wiley& Sons Canada ltd., Toronto 1997.
  • Pluta-Olearnik M.: "Marketing usług", PWE, Warszawa 1993.
  • Praca pod redakcją J. Altkorna, T. Kramera: "Leksykon marketingu", PWE, Warszawa 1998.
  • Praca zbiorowa pod redakcją: S. Sudoła, J. Szymczak, M. Hallera: "Marketingowe testowanie produktów", PWE, Warszawa 2000.
  • Reichheld F.F.: "Loyalty-Based Management", Harvard Business Review, March-April 1993.
  • Stum D., Thiry A.: "Building Customer Loyalty", Training and Development Journal, April 1991.
  • Zeithaml V.A., Bitner M.J.: "Services Marketing" McGraw-Hill Companies INC., New York 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.