PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | R. 13, nr 3, cz. 2 | 101--116
Tytuł artykułu

Cyberprzestrzeń a funkcjonowanie przedsiębiorstwa - szanse i zagrożenia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cyberspace on Company's Functioning - Opportunities and Threats
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przestrzeń wirtualna jest medium realnie wpływającym na wartość przedsiębiorstwa. Jego rozwój może nastąpić poprzez zdobywanie nowych klientów, kontrahentów i rynków zbytu oraz rozszerzenie zakresu działalności na usługi i produkty on-line. Cyberprzestrzeń jest jednak również nieocenionym miejscem promocji, reklamy i kreowania wizerunku marki. Przedsiębiorstwo może w sposób interaktywny porozumiewać się z klientem, budując jednocześnie jego lojalność i zaufanie. Cyberprzestrzeń to obszar ogromnego przepływu informacji i środków finansowych. Tendencję tą dawno zauważyli cyberprzestępcy, którzy w przestrzeni wirtualnej upatrzyli sobie źródło dochodów. Nieograniczona jest liczba metod ich działania, ale celem zawsze jest zdobycie dostępu do informacji, którą mogą następnie bezprawnie wykorzystać. Przedsiębiorstwa winny wprowadzać odpowiednie procedury cyberbezpieczeństwa, szkolić pracowników, inwestować w sprzęt i specjalistów, którzy będą nie tylko zapobiegać możliwym atakom, ale również zareagują odpowiednio w przypadku naruszenia. (abstrakt oryginalny)
EN
Virtual space is the medium that can really affect at the value of the company. The company's development can occur through acquiring new clients, customers and markets, and expanding the scope of services and products online. Cyberspace, however, is also priceless place for promotion, advertising, and creating brand image. The company can in an interactive way communicate with customers while building loyalty and trust in the brand. Cyberspace is a zone of unlimited flow of information and money transfer. This trend has been noticed by cybercriminals which uses virtual space as a source of income. There is unlimited number of their methods and actions but the goal is always to gain the access to information that can then be used unlawfully. Companies must implement appropriate procedures of cybersecurity, train workers and invest in hardware and IT professionals who will not only prevent possible attacks, but also react appropriately in the case of a system violation. (original abstract)
Rocznik
Strony
101--116
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
Bibliografia
  • 1. Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa.
  • 2. Altkorn J. (2004), Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • 3. Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • 4. Budzyński W. (1999), Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • 5. Cyfert Sz., Krzakiewicz K. (2009), Nauka o organizacji, TNOiK, Poznań.
  • 6. Gableta M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 7. Gasiński T., Piskalski G. (2009), Zrównoważony Biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki.
  • 8. Griffin R. W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 9. Kotler P., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility. Doing the most good for your company and your cause, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • 10. Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 11. Krzysztofek A. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu - ujęcie teoretyczne, "Przegląd Prawno-Ekonomiczny", nr 3/20.
  • 12. Krzysztofek A. (2013a), Normy i standardy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, w: J. Sokołowski, M. Rękas (red.), Ekonomia, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 305.
  • 13. Krzysztofek A. (2013b), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekście nadzoru korporacyjnego, w: Wiedza i gospodarka rozwój kompetencji naukowych i biznesowych dla wzrostu konkurencyjności regionalnej, W. Caban (red.), część 2, UJK, Kielce.
  • 14. Krzysztofek A. (2014) Społeczna odpowiedzialność jako mechanizm nadzoru korporacyjnego, w: Studia Prawno-Ekonomiczne, t. XCI/2, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
  • 15. Kuraszko I. (2010), Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa.
  • 16. Nöthiger M. (2002), Budowanie wartości dzięki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - spojrzenie z perspektywy przedstawicieli biznesu, w: Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, M. Greszt, B. Rok (red.), FOB, Warszawa.
  • 17. Pietrzkiewicz T. (1995), Etyka zarządzania działalnością gospodarczą, IOiZwP "Orgmasz", Warszawa.
  • 18. Rok B. (2001), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • 19. Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • 20. Roszkowska P. (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
  • 21. Rudnicka A. (2012), CSR-doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • 22. Rybak M. (2004), Etyka menadżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 23. Seliga R. Woźniak A., (2014), Wpływ koncepcji CSR na budowanie wizerunku w biznesowym modelu jednostek medycznych w Polsce, w: Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach pro wizerunkowych, M. Dębski, A. Jupowicz-Ginalska (red.), "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, z. 4, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, Łódź.
  • 24. Waśkowski Z. (2009), Uwarunkowania rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności i przedsiębiorstwa w świetle badań, w: Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Waśkowski Z. (red.), DWSHM, Gniezno.
  • 25. Witek-Crabb A. (2006), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej, w: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Kaleta A., Moszkowicz K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398237

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.