PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 2 (45) | 58--69
Tytuł artykułu

System odpowiedzialności mediów jako przejaw samoregulacyjnych mechanizmów kształtowania rynku medialnego

Autorzy
Warianty tytułu
Media accountability system as a symptom of self-regulating mechanisms of media market shaping
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest mechanizmom samoregulacji rynku medialnego. Autor odwołuje się do koncepcji Media Accountability Systems (MAS) sformułowanej w latach 90. ubiegłego w. przez Claude'a Jeana Bertranda, który definiował MAS jako "wszelkie środki pozarządowe stosowane w celu uczynienia mediów odpowiedzialnymi wobec odbiorców". Artykuł opisuje elementy MAS, prezentując instrumenty samoregulacyjne przyczyniające się w różnych systemach medialnych do czynienia dziennikarskich materiałów bardziej odpowiedzialnymi. W dalszej części artykuł prezentuje polski system odpowiedzialności mediów poprzez wskazanie tych nielicznych instrumentów, które zaczęły funkcjonować na polskim rynku medialnym. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is about self-regulating mechanisms of media market. The author refers to Claude Jean Bertrand's conception of Media Accountability Systems (MAS) formulated in the 90s of the last century. French scholar defined MAS as "any non-State means of making media responsible towards the public". The article describes the elements of MAS by showing instruments of self-regulation which contribute in different media systems to making journalistic messages more responsible. Next the article presents Polish Media Accountability System by the description of these not numerous instruments which have already started functioning on Polish media market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
58--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
  • McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
  • Jakubowicz K., Polityka medialna a media elektroniczne, Warszawa 2008.
  • Bertrand C.J., Deontologia mediów, Warszawa 2007).
  • Russ-Mohl S., Journalismus, Frankfurt a. Main 2003.
  • Mierzejewska B., Polityka medialna, [w:] Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Warszawa 2001.
  • Wojciechowski P., Sprawozdanie Rady Etyki Mediów, "Forum Dziennikarzy" 1998, nr 10/11, Warszawa 2001.
  • Gruhn A., Skargi do Rady Reklamy (2007-2008) jako przejaw demokracji konsumentów w Polsce, "Studia Medioznawcze" 2011, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.