PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 2 (45) | 87--98
Tytuł artykułu

Polifoniczna powieść reportażowa

Autorzy
Warianty tytułu
Polyphonic report novel
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tekstu jest zaprezentowanie koncepcji polifonicznej powieści reportażowej. Koncepcja ta jest rezultatem praktyki uprawianej w Laboratorium Reportażu Instytutu Dziennikarstwa UW. Laboratorium jest miejscem eksperymentów i poszukiwań dziennikarskich. Obszar tych eksperymentów to zespołowa praca nad tekstem, multimedialne opowiadanie tematu, penetrowanie przestrzeni między dziennikarstwem a pisarstwem, dziennikarstwem a dramatopisarstwem, dziennikarstwem a scenariuszopisarstwem. Wychodząc ze związku powieści z reportażem, czyni się z polifoniczności istotę koncepcji, kładąc nacisk na obiektywizm i bezpośredniość tej powieści oraz jej społeczną - wspólnotową filozofię. Tekst obejmuje problematykę związków polifonicznej powieści reportażowej z historią, dramatem i scenariuszem filmowym oraz wynikające z doświadczeń zagadnienia praktyki realizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the article is to present the concept of a polyphonic report novel. This is a concept drawn up at UW's Journalism Institute Report Laboratory. The Laboratory is a place for journalist experiments and quests. This is where teams of journalists work on a text, tell stories using multimedia means, penetrate the sphere in between journalism and literature, journalism and playwriting, and journalism and screenplay writing. When combining novel and report writing, polyphony becomes the key concept, with a focus on the novel's objectivity, directness and its socio-community philosophy. The text deals with the issue of a polyphonic report novel's relations to history, drama and film screenplay as well as other realization issues gained from experience. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
87--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Kto tu wpuścił dziennikarzy, wg pomysłu M. Millera. Aut. J. Beck i in., Warszawa 1985.
  • Kto tu wpuścił dziennikarzy, wg pomysłu M. Millera. 25 lat później, wg pomysłu J. Jankowskiej i M. Millera, Warszawa 2005.
  • Miller M., Sekta made in Poland, Warszawa 2007.
  • Miller M., Europa według Auschwitz. Litzmannstadt Ghetto, Oświęcim 2009.
  • Bondy F., Kontrowersyjny Norman Mailer, "Forum" 1971, nr 15.
  • Bachtin M.M., Problemy poetyki Dostojewskiego, Warszawa 1971.
  • Kundera M., Sztuka powieści, Warszawa 1998.
  • Feuerbach L., Zasady filozofii przyszłości 1843, [w:] R. Panasiuk, Feuerbach, Warszawa 1981.
  • Filipkowski P., Historia mówiona i wojna. Doświadczenie obozu koncentracyjnego w perspektywie narracji biograficznych, Wrocław 2010.
  • Bentley E., Życie dramatu, [w:] Warsztatowe problemy dramaturgii. Wybór tekstów, uwagi wstępne, noty i oprac. T. Pyzik-La Delle, Łódź 2011.
  • Heffner H.C., Istota dramatu, [w:] Warsztatowe problemy dramaturgii. Wybór tekstów, uwagi wstępne, noty i oprac. T. Pyzik-La Delle, Łódź 2011.
  • Miller M., Uczta Grudniowa 1840 r. czyli Dwóch na słońcach swych przeciwnych Bogów, Warszawa 2007.
  • Miller M., Góra Góry czyli Ekonomia zbawienia, Warszawa 2007.
  • Kapuściński R., Autor-dyrygent, [w:] Kapuściński R., O książkach, ludziach i sztuce. Pisma rozproszone, Warszawa 2009.
  • Karabasz K., Cierpliwe oko, Warszawa 1979.
  • Portelli A., What makes oral history deferent, [w:] Oral History Reader, ed. R. Perks, A. Thomson, London 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398703

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.