PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | R. 13, nr 3, cz. 2 | 279--295
Tytuł artykułu

Aspekty społeczne i ich pomiar w Business Process Offshoring

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Process Offshoring in Terms of Social Aspects and Megatrends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była próba określenia społecznych uwarunkowań i oczekiwań względem BPO oraz zastanowienie się nad sposobami pomiaru społecznych aspektów w procesach offshore. Defragmentacja łańcucha wartości przedsiębiorstw oraz redefinicja kluczowych kompetencji (core competences) i przewag konkurencyjnych (competitive advantages) prowadzą do tego, iż kluczowymi kompetencjami staje się kapitał relacyjny i zarządzanie relacjami, silnie powiązane z kapitałem społecznym. W artykule przedstawiono istotę BPO oraz jego formy. Następnie uporządkowano oczekiwania społeczne wpływające na procesy offshore w formie: regulacji prawnych, kodeksów dobrych praktyk, oczekiwań czy trendów społeczno-gospodarczych, szerzej opisanych w artykule. Następnie rozszerzono rozważania oczekiwań społecznych o pojęcie kapitału społecznego, który odgrywa ważną rolę w budowaniu kompetencji strategicznych przedsiębiorstw w zarządzaniu procesami offshore. Ostatnią część artykułu stanowią rozważania nad pomiarem społecznych aspektów z perspektywy BPO. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to identify social aspects and explore the metrics of social value in Business Process Offshoring. Defragmentation of value chains, redefinition of core competences and development of new competitive advantages associated with BPO, lead to new strategic competences which are more often based on relations management and connected with social capital. The paper explores formal, semiformal and informal social demands influencing companies and offshore processes. Furthermore, it also provides an idea of social capital as an important strategic competence driver of offshore processes management. The last section highlights social value metrics which are relevant to BPO. (original abstract)
Rocznik
Strony
279--295
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Anti-Outourcing Laws in the USA: Attempts to keep jobs and data on U.S. soil (2005), Morrison-Foester, http://www.mofo.com/resources/publications/2005/06/antioutsourcing-laws-in-the-usa-attempts-to-kee, dostęp dnia 5.06.2015.
  • 2. Bhattacharya C. B., Korschun D., Sen S. (2011), What really drives value in corporate responsibility?, McKinsey & Company article, http://www.mckinsey.com/insights/corporate_social_responsibility/what_really_drives_value_in_corporate_responsibility, dostęp dnia 1.06.2015.
  • 3. Bonini S. M. J., Mendonca L. T., Oppenheim J. M. (2006), When social issues become strategic, "The McKinsey Quarterly", No. 2.
  • 4. CBA Builder, http://www.cbabuilder.co.uk, dostęp dnia 1.07.2015.
  • 5. Coleman J. S. (1988), Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology", Vol. 94, The University of Chicago Press, Chicago.
  • 6. Contractor F. J., Kumar V., Kundu S., Pedersen T. (red.) (2011), Global Ousourcing and Offshoring. An Integrated Approach to Theory and Corporate Strategy, Cambridge University Press, Cambridge.
  • 7. Gupta A., Sao D. (2009), Anti-Offshoring Legislation and United States Federalism: The Constitutionality of Federal and State Measures Against Global Outsourcing of Professional services, "Texas International Law Journal", Vol. 44.
  • 8. Masciarelli F. (2011), The Strategic Value of Social Capital: How Firms Capitalize on Social Assets, Edward Elgar Publishing.
  • 9. Megatrends 2015. Making sense of a world in motion (2015), Ernst&Young.
  • 10. Megatrends Research. Industrial Manufacturing (2014), KPMG.
  • 11. Pieriegud J. (2015), Wykorzystanie megatrendów do analizy przyszłościowego rozwoju sektorów gospodarki, w:Magatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych, Gajewski J., Paprocki W., Pieriegud J. (red.), Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową - Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk.
  • 12. Porter M. E., Kramer M. R. (2011), Creating Shared Value: How to Reinvent Capitalism - and Unleash a Wave of Innovation and Growth, "Harward Business Review", January/February.
  • 13. Próchniak J. (2015), Offshoring a zarządzanie wartością w przedsiębiorstwie, w: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, wyd. 2, Bielecki J. K., Pawłowicz L. (red.), CeDeWu, Warszawa.
  • 14. Service 2020: Megatrends for the Decade Ahead (2011), Economist Intelligence Unit, BDO Report.
  • 15. Sierocińska K. (2011), Kapitał społeczny. Definiowanie, pomiar, typy, "Studia Ekonomiczne" nr 1 (68), Polska Akademia Nauk, Instytut Nauk Ekonomicznych.
  • 16. Social Capital. A review of a literature (2001), Social Analysis and Reporting Division, Office for National Statistics, October.
  • 17. The Future of Work: Jobs and Skills in 2030 (2014), UK Commission of Employment and Skills.
  • 18. Top 20 Global Mega Trends and Their Impact on Business, Cultures and Society (2013), Frost & Sullivan.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.