PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 39 Rynki finansowe a gospodarka realna - aktualne wyzwania | 253--266
Tytuł artykułu

Stan i perspektywy rozwoju usług doradczych na rynku finansowym w Polsce

Warianty tytułu
State and Development Prospects of Financial Advisers Services in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój rynku finansowego, a wraz z nim wzrost liczby produktów finansowych przyczyniły się do dynamicznego rozwoju usług w zakresie doradztwa finansowego. Mimo iż polski rynek usług doradczych jest wciąż stosunkowo młody, notuje on systematyczny wzrost zarówno pod względem liczby klientów, jak i wielkości obrotów. Konkurencja na rynku produktów finansowych determinuje systematyczny wzrost jakości oraz ich kompleksowość. Usługi świadczone przez firmy doradcze pozwalają na ograniczenie ryzyka, które mógłby ponieść klient, a także na oszczędności czasu związane z analizą korzyści i kosztów. Celem badań była ocena i wskazanie dalszych potrzeb rozwoju usług doradczych na rynku finansowym na podstawie opinii zebranych wśród klientów, którzy korzystają bądź korzystali z tego rodzaju usług. Najważniejszym wyzwaniem stojącym przed firmami doradczymi jest budowanie zaufania klientów poprzez sukcesywne podnoszenie standardów świadczonych usług, wzrost kwalifikacji oraz kompetencji doradców. (abstrakt oryginalny)
EN
Financial market development and expansion of financial products, contributed to the dynamic development of financial advisory services. Although the Polish advisory services market is still relatively young, he noted a systematic increase in both the number of customers and the turnover. Competition in the financial products market determined systematic increase in quality and what is more their complexity. The services provided by consulting firms allow to reduce the risk that a customer might incur, as well as time associated with the analysis of benefits and costs. The aim of the study was to assess and identify the needs for further development of advisory services in the financial market based on reviews gathered from customers who use or have used this type of services. The most important challenge facing consulting firms is to build customer trust by progressively raising the standards of provided services, increase advisors skills and competencies. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Mączyńska E., Podatki w Polsce. Uporczywe niesprawności, Gospodarka, Inwestycje, Nieruchomości, Podatki, Wyd. SGH, Warszawa 2005.
  • McBride K., The History of Financial Planning. Investment Advisor, December 2005.
  • Przybylska-Kapuścińska W., Pośrednictwo finansowe w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu, 2009.
  • Sarnowski K., Zarządzanie finansami osobistymi w polskich instytucjach pośrednictwa finansowego, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni nr 72, Gdynia, 2012.
  • Sobieska I., Doradztwo podatkowe. Funkcje i kierunki rozwoju, Wolter Kluwer, 2012, s. 238.
  • Waliszewski K., Coraz trudniejsze doradztwo, Bezpieczny Bank, 2009, nr 3, s. 10-14.
  • Waliszewski K., Współpraca banków i doradców finansowych w Polsce - szanse i zagrożenia dla banków i sektora bankowego, Bezpieczny Bank. 2010, nr 3, s. 140.
  • Waliszewski K., Pośrednictwo kredytowe w Polsce, CeDeWu, 2010, s. 198.
  • Raport Doradztwo Finansowe. Nasz Rynek Kapitałowy 3/2007.
  • Ustawa z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym, art. 2 ust. 1 pkt 1-4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171398781

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.