PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | nr 3 | 45--50
Tytuł artykułu

Idea pedagogiki penitencjarnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Idea of Penitentiary Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono problematykę globalnej pedagogizacji dorosłego społeczeństwa w XXI w., w którym klasyczny paradygmat pedagogizacji dzieci i młodzieży, w ramach tak zwanej edukacji "konstytucyjnej", jest już niewystarczający. Współczesny i skomplikowany świat cywilizacji technicznej determinuje pilną potrzebę swoistej "reedukacji" wychowawczej dorosłego społeczeństwa. Na tym tle autor artykułu analizuje zagadnienia resocjalizacji i humanizacji wybranej kategorii, którą stanowią skazani i osadzeni w zakładach karnych. Przedmiotem niniejszego artykułu jest propozycja edukacyjna w tym zakresie, nazwana i zdefiniowana jako pedagogika penitencjarna. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the issues of global education of adult population in the 21st century, in which the classic paradigm of education of children and youth, within the framework of the so called the "constitutional" education is already insufficient. Contemporary and sophisticated world of technical civilizations determines the urgent need for a kind of "re-education" educational adult population. Against this background, the author of the article examines the issues of resocialization and humanization of the selected category, which constitute convicted and incarcerated in prisons. The object of this article is to offer education in this field, named and defined as penitentiary education. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
45--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bańka J., Zasady etyki prostomyślności, Katowice 2000.
  • Bildung in Deutschland 2010, "Bildungsbericht 2010", Der 3, Bielefeld 2010.
  • Brown D., Behavior the football-fans, "FM - Magazine" 2008, nr 23.
  • Cluve B., Kriminalistik, Wien 1996.
  • Czerny J., Zarys pedagogiki aksjologicznej, Kraków 2002.
  • Czerny J., Herrschaft XXI wieku, Katowice 2015.
  • Czerny J., Zakres kompetencji psychologa i pedagoga, Łódź 2010.
  • Gramlewicz P., Reedukacja więźniów, Warszawa 2010.
  • Hecfke R.D., Archiv Kryminologie, Bonn 1999.
  • Hoeß P., Einfache Menschkind, Hannover 2002.
  • Hoeß P., SS-Erziehung und ihr Muster, Hannover 2004.
  • Hołyst B., Anomalie odbywania kary więziennej, "Crime Review" 2010, nr 28.
  • Hołyst B., Kryminalizacja świata, Warszawa 2010.
  • Hołyst B., Kryminologia, Warszawa 2005, s. 175.
  • Hołyst B., Podłoże psychologiczne buntu więźniów, "Crime Review" 2007, nr 36.
  • Hołyst B., Skala dewastacji i wandalizmu w Polsce, [w:] Kryminologia, Warszawa 2005.
  • Hołyst B., Wiktymologia, Warszawa 2005.
  • Hołyst B., Źródła recydywy, [w:] Wiktymologia, Warszawa 2008.
  • Huntington S.P., The Clash of Civilization?, Bristol 2013.
  • Kotarbiński T., Etyka niezależna (człowiek spolegliwy), Warszawa 1978.
  • Pascher H., Erziehung und Ausbildung in der heutigen Welt, Wien 2012.
  • Sußmann G., Erziehung und Anzeige, München 1996.
  • Sußmann G., Zur Geschichter der Kryminalitat, Aachen 1997.
  • Szmyd K., Produkcja bezrobotnych, Rzeszów 2012.
  • Szmyd K., Stop recydywie, Rzeszów 2012.
  • Śleziak B., Nadzór ruchu drogowego w Polsce, Katowice 2015.
  • Van Haanegen, Ist Ethik eine Wissenschaft?, Amsterdam 1998.
  • Weißmann P., Vorbilden als Erziehung zu nehmen, Aachen-Oledenburg 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.