PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 60, nr 1200 | 81--92
Tytuł artykułu

Planowanie ścieżki kariery zawodowej pracowników elementem etycznego zarządzania zasobami ludzkimi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Planning Professional Career Path of Employees as an Element of Ethical Human Resources Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Możliwość planowania ścieżki kariery zawodowej jest niezwykle ważnym elementem motywującym dla zatrudnionej kadry. Świadomość, iż dzięki swojej solidnej pracy i zaangażowaniu w powierzone obowiązki można uzyskać wymierną nagrodę w postaci awansu, wpływa mobilizująco na pracowników, a także jest elementem, który utożsamia ich z organizacją. Musi być jednak spełniony jeden zasadniczy warunek w tej kwestii: a mianowicie polityka awansowania powinna opierać się na jasnych, sprawiedliwych zasadach, które zaakceptują wszyscy pracownicy. Głównym celem artykułu jest zatem uwypuklenie korelacji pomiędzy planowaniem ścieżki kariery zawodowej pracowników a etycznym, opartym na zasadzie równych szans zarządzaniu zasobami ludzkimi. Ponadto, oprócz zdefiniowania pojęcia kluczowego dla niniejszego opracowania zostaną przedstawione między innymi sposoby planowania ścieżki kariery zawodowej w organizacji, czy też narzędzia, które pozwalają skutecznie nią zarządzać.(abstrakt oryginalny)
EN
The possibility of planning a career path constitutes a key element when it comes to motivating staff. Being aware of the fact that thanks to their conscientiousness and involvement employees may obtain a measurable reward in the form of promotion stimulates the staff and makes them identify with the organization. However, one substantial condition must be fulfilled: it is necessary that the company's promotion policy is based on clear, fair rules, which must be accepted by all the employees. Thus, the main goal of the article is to emphasize the correlation between planning professional career path of staff and ethical human resources management based on the principal of equal treatment. Moreover, apart from defining the key notions of the study, the ways of planning career paths within an organization will be elaborated on, along with the tools which facilitate efficient management of the whole process.(original abstract)
Rocznik
Strony
81--92
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • [1] Amstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • [2] Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A.: Człowiek w firmie bez obaw i z ochotą, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
  • [3] Gajdzik B., Ocieczek W.: Teoria i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2015.
  • [4] Król H., Ludwiczyński A. (red.): Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • [5] Lachiewicz S.: Menedżerowie w strukturach władzy organizacji gospodarczych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • [6] Lipka A., Król M., Winnicka-Wejs A.: Kreatywność i rutyna w działalności personalnej. Granice HR-owego kreacjonizmu, Wydawnictwo Difin Warszawa 2011.
  • [7] Makowski K. (red.): Zarządzanie zasobami ludzkimi a zdolności adaptacyjne przedsiębiorstw. Trudne obszary. Część I, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.
  • [8] Mcleod A.: Mistrz coachingu. Podręcznik dla menedżerów, HR-owców i trenerów. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008.
  • [9] Moczydłowska J.: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Podręcznik Akademicki, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
  • [10] Modrzewski J.: Próba typologii socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, [w:] Socjalizacja a wartości (aktualne konteksty), pod red. T. Frąckowiaka i J. Modrzewskiego, Wydawnictwo Erubitus, Poznań 1995.
  • [11] Nosal Cz.S.: Psychologia decyzji kadrowych. Strategie, kryteria, procedury, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  • [12] Pyrek A., Szmidt H..: Coaching jako profesja, [w:] Smółka P. ( red.). Coaching: Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009.
  • [13] Robbins S.: Zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i Spółka, Poznań 1997.
  • [14] Szaban J.M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.
  • [15] Szaban J.M.: Zachowania organizacyjne. Aspekt międzykulturowy, Wydawnictwo Adam i Marszałek, Toruń 2012.
  • [16] Tillmann J.: Teorie socjalizacji: Społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • [17] Turner J.H.: Socjologia. Koncepcje i ich zastosowanie, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.