PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu | 431--440
Tytuł artykułu

Identyfikacja orientacji zasobowej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu udowodniono, że w zależności od sposobu pomiaru orientacji zasobowej zarządzania strategicznego, w badaniach empirycznych otrzymuje się różną skalę zjawiska. Należy więc podejmować próby ujednolicenia różnych stanowisk, w celu wygenerowania teoretycznie akceptowalnej metody identyfikacji tej orientacji. Problem ma walory aplikacyjne. Stwierdzenie bowiem występowania orientacji zasobowej w odpowiednio dużej skali powinien zaowocować generowaniem nowych metod i technik planowania strategicznego, które będą dla niej charakterystyczne. Powinny one stanowić immanentną część teorii zarządzania strategicznego i o nie powinny być uzupełniane programy dydaktyczne dla studentów studiujących zarządzanie i o nie powinny być wzbogacone treści doradcze firm consultingowych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • Brown T.E., Davidsson P., Wiklund J.: An Operationalization of Stevenson's Conceptualization of Entrepreneuership as Opportunity - Based Firm Behaviour. "Strategic Management Journal" 2001, Vol. 22.
  • D'Aveni R.A.: Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering. Free Press, New York 1994.
  • Dyduch W.: Koncepcje przedsiębiorczości organizacyjnej w świetle podejścia zasobowego - ujęcie teoretyczne i wyniki badań. W: Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego. Red. R. Krupski. WWSZiP, Wałbrzych 2011.
  • Krupski R.: O szkole zasobów zarządzania strategicznego inaczej. "Przegląd Organizacji" 2009, nr 3.
  • Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E.: Koncepcje strategii organizacji. PWE, Warszawa 2009.
  • Krupski R.: Dyskusja o treści strategii. "Przegląd Organizacji" 2010, nr 6.
  • Krzakiewicz K., Cyfert Sz., Kraśnik J.: Zmiany w systemach planowania i organizowania polskich przedsiębiorstw. "Przegląd Organizacji" 2006, nr 2.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa 2007.
  • Obłój K.: Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy. Poltext, Warszawa 2010.
  • Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach. Red. E. Urbanowska-Sojkin. PWE, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399129

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.