PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu | 473--479
Tytuł artykułu

Aspekty metodologiczne oceny istotności celów w procesie zarządzania przedsiębiorstwami górniczymi

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z najistotniejszych sił sprawczych rozwoju przedsiębiorstw górniczych jest sprawny system zarządzania. Trwające procesy restrukturyzacyjne branży górniczej powodują, że górnictwo musi dostosować się do wymogów i warunków gospodarki wolnorynkowej. Wymusza to na przedsiębiorstwach, a dokładniej na kadrze menedżerskiej, konieczność dostosowania odpowiednich narzędzi zarządzania służących sprawnej realizacji sformułowanej strategii. Dobrze opracowana i skutecznie wdrożona strategia pomaga przedsiębiorstwu nie tylko się rozwijać, ale również budować jego przewagę konkurencyjną. W praktyce jednak proces realizacji strategii napotyka wiele barier. Wśród głównych przyczyn niepowodzeń wdrażania i realizacji strategii, obok niewyraźnie określonej wizji, niejasno sformułowanej strategii, złej komunikacji wewnątrz organizacji, znajdują się w szczególności brak właściwego sparametryzowania strategii. Aby przedsiębiorstwo posiadało zdolność do rzeczywistej realizacji strategii, powinno ją przełożyć na odpowiednie cele strategiczne i operacyjne. Dlatego kadra zarządzająca przedsiębiorstwami górniczymi powinna położyć silny nacisk przede wszystkim na skuteczność procesu zarządzania, którego podstawą jest umiejętność identyfikacji właściwych celów strategicznych oraz konsekwentna ich realizacja. (fragment tekstu)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Dopasowanie w biznesie. Jak stosować strategiczną kartę wyników. GWP, Gdańsk 2011.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna Karta Wyników - jak przełożyć strategię na działanie. WN PWN, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: The Balanced Scorecard - Measures That Drive Performance. "Harvard Business Review" 2005, No. I-II.
  • Kowal B.: Model strategicznej karty wyników dla spółki węglowej. AGH, Kraków 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399263

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.