PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 | 227--241
Tytuł artykułu

Wykorzystanie public relations w kreowaniu kapitału symbolicznego miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Using Public Relations for Creating Symbolic Capital of the City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie znaczenia kapitału symbolicznego miast jako sumy posiadanych przez nie kapitałów. Miasto o wysokim poziomie kapitału symbolicznego ma większą zdolność przyciągania przedsięwzięć gospodarczych, jest postrzegane jako miejsce atrakcyjne do życia, pracy i uczenia się. Szczególnie ważne jest, że miasto takie "przyciąga" kapitał intelektualny i klasę kreatywną, co przekłada się na procesy rozwoju lokalnego. Sformułowano tezę, że nawet miasto peryferyjne, jeśli potrafi znaleźć unikatową wartość, na której będzie budować swój kapitał symboliczny, może w pewnych wąskich zakresach stać się jednym z miast centralnych i przezwyciężyć poczucie peryferyczności. Sam kapitał symboliczny, aby mógł w sposób pozytywny oddziaływać na otoczenie, musi być odpowiednio komunikowany za pomocą narzędzi public relations. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to describe the importance of symbolic city capital, as the sum of others capitals. The city owned a high level of symbolic capital has a greater ability to attract business ventures, is seen as an attractive place to live, work and learning. Especially important is that city can attract intellectual capital and creative class, which accelerates local development processes. The thesis of the article is that even a peripheral city, which can find a unique value for on building their symbolic capital may become one of the central cities and overcome the worse position. Symbolic capital could positively affect the environment, must be properly communicated by public relations tools. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
227--241
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Billert A., Miasta w postindustrialnej Europie i w kleszczach polskiej transformacji, [w:] P. Filar i P. Kubicki (red.), Miasto w działaniu, Zrównoważony rozwój z perspektywy oddolnej, Instytut Obywatelski, Warszawa 2012.
  • Bourdieu P., Wacquant L.J.D., Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, Oficyna Naukowa, Warszawa 2001.
  • City of London Creative Task Force Report 2005. http://www.London.ca/Cityhall/CorpServices/CityClerks/ByLaws/CreatieCities_taskforce.htm [dostęp: 14.03.2015].
  • Czornik M., Promocja miasta, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005.
  • Filar P., Kubicki P., Lepsze, zrównoważone miasto. Podsumowanie, [w:] P. Filar, P. Kubicki (red.), Miasto w działaniu, Zrównoważony rozwój z perspektywy oddolnej, Instytut Obywatelski, Warszawa 2012.
  • Giedrojć K., Public relations w administracji, Wyd. Profesjonalne ALPHApro, Ostrołęka 2004.
  • Hutton T., The New Economy of Inner City: Restructuring, Regenerating and Dislocation in Twenty-First Century Metropolis, London - New York 2008.
  • Inicjatywa Smart Cities, Stowarzyszenie Pomorskie w Unii Europejskiej, http://bape.com.pl/LinkClick.aspx?fileticket=p23D6ranEaA%3D&tabid=433
  • Iwankiewicz-Rak B., Public relatins w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, [w:] J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa 2006.
  • Karta Lipska na rzecz zrównoważonego rozwoju miast europejskich, Lipsk 2007.
  • Landry C., The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators, Routledge 2009.
  • Lis A., Szerenos A., Koncepcja kapitałów Pierre'a Bourdieu w badaniach klastrów przemysłowych, "Studia Regionalne i Lokalne" 2009, nr 2(36).
  • Maćkowska R., Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego, [w:] E. Hope (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, SPG, Gdańsk 2005.
  • Matuchniak-Krasuska A., Zarys socjologii sztuki Pierre'a Bourdieu, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.
  • Nawratek K., Dziury w całym. Wstęp do miejskich rewolucji, Wyd. Krytyki Politycznej, Warszawa 2012.
  • Rozwadowska B., Public relations: teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002.
  • Przewodnik miejski. Zabrze na co dzień i na weekend, Wydawnictwo ALATUS, Katowice 2015.
  • Stanowicka-Traczyk A., Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Olsztyn 2008.
  • Strategia Rozwoju Miasta Zabrze na lata 2008-2020, www.zabrze.magistrat.pl.
  • Zarycki T., O "magicznych" efektach rozwoju ośrodków regionalnych, "Pomorski Przegląd Gospodarczy" 2007, vol. 33(4).
  • http://www.um.zabrze.pl/mieszkancy/miasto
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171399943

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.