PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 3 (34) | 58--71
Tytuł artykułu

Negatywna reklama polityczna: telewizyjne spoty wyborcze w kampanii parlamentarnej w 2007 r.

Autorzy
Warianty tytułu
Negative Political Advertising. Parliamentary Election 2007 Campaign TV Spots
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu prezentację wyników badań empirycznych nad telewizyjną reklamą polityczną w kampanii wyborczej do polskiego parlamentu w 2007 roku. Badania te zostały przeprowadzone w kontekście weryfikacji hipotezy mówiącej o pojawieniu się nowego trendu polegającego na wzroście znaczenia negatywnej reklamy politycznej i związanej z tym zjawiskiem brutalizacji kampanii wyborczej. Autorka podejmuje wiele praktycznych problemów dotyczących funkcjonowania wyborczej machiny reklamowej. Zastanawia się również, czy współcześnie można uniknąć angażowania się w brudną politykę, nie tracąc szansy na zwycięstwo w wyborach. Analizując zjawisko reklamy negatywnej, rozważa, czy jest ona działaniem spontanicznym, czy może przemyślanym, opartym na długofalowej strategii politycznej i sojuszach pomiędzy partyjnymi graczami. Analiza jest również próbą odnalezienia cech wspólnych, które można by uznać za charakterystyczne dla reklamy negatywnej(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents the results of empirical research on TV political advertising in Polish parliamentary elections in 2007. The research was carried out in order to verify a hypothesis regarding the new trend of negative political advertising and a general brutalisation of election campaigns. The author discusses a variety of practical issues surrounding the functioning of the election advertising apparatus. She attempts to answer the question whether it is presently possible not to get involved in black PR and still have a chance to win in the elections. The author also debates whether the phenomenon of negative advertising is spontaneous or deliberately thought out activity based on long term strategy of action and alliances between different politicians. The analysis attempts to delineate the characteristics common to negative advertising(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
58--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • R. Cayrol, La Nouvelle Communication PolitiqueLarousse, Paris 1986, s. 51
  • M. Mazur, Negatywna telewizyjna reklama polityczna. Doświadczenia amerykańskie i polskie,[w:] B. Dobek-Ostrowska, Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005, s. 77
  • "Brief" 2006, nr 1, s.16, [za:] B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 264
  • L. Kaid, A. Johnston, Negative Versus Positive Television Advertising in U.S. Presidential Campaigns 1960-1988, "Journal of Communication" 1991, vol. 41, nr 3, s. 53_63
  • M. Ratajczak, Reklama negatywna w polityce; http://www.marketingwpolityce.zgora.pl/artykuly/ mrt6.htm [13.07.2008]
  • Żurawski, J., Wprowadzenie do wyboru przepisów; http://ww2.tvp.pl/include/docs/ 2005/09/05/Zurawski_wprowadzenie.pdf [13.07.2008
  • W.L. Benoit, Communication in Political Campaigns, Peter Lang Publishing, New York 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400041

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.