PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 12 | 17--23
Tytuł artykułu

Proces zarządzania wiedzą w klastrach - kluczowe uwarunkowania

Warianty tytułu
The Process of Knowledge Management in Clusters - Key Factors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamizacja współpracy międzyorganizacyjnej znajduje odbicie m.in. w licznych, intensywnie rozwijających się klastrach. Tendencje do integracji przedsiębiorstw, także w wymiarze międzysektorowym, tj. przy aktywnym udziale instytucji otoczenia biznesu, samorządów czy jednostek naukowych, wynikają m.in. z chęci zdobycia dostępu do wartościowej wiedzy i jej efektywnego wykorzystania do poprawy innowacyjności i konkurencyjności organizacji. Problem badawczy pracy dotyczy czynników i procesów determinujących proces zarządzania wiedzą w klastrach, szczególnie międzysektorowych, dysponujących dość zróżnicowanymi i komplementarnymi zasobami wiedzy międzyorganizacyjnej. Celem pracy jest określenie istotnych uwarunkowań kształtujących proces zarządzania wiedzą w modelu klastra. (abstrakt oryginalny)
EN
Enhancement of inter-organizational cooperation is reflected i.a. in numerous, rapidly developing clusters. The trends for enterprise integration, also in cross-sectoral dimension, i.e. with the active participation of business environment institutions, self-governments and research units arise, among others, from the desire to gain access to valuable knowledge and its effective use to improve innovation and competitiveness of the organization. The research problem of this paper concerns the factors and processes that determine the knowledge management process in clusters, especially cross-sectoral, offering quite diverse and complementary inter-organizational knowledge resources. The aim of this paper is to define the key conditions underlying the process of knowledge management in the cluster. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
17--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Barton, D.L. (1995). Wellsprings of Knowledge. Building and Sustaining the Sources of Innovation. Boston: Harvard Business School Press.
  • Brooking, A. (1999). Corporate Memory. Strategies of Knowledge Memory. London: International Thomson Business Press.
  • Bukowitz, W.R. i Williams, R.L. (2000). The Knowledge Management Fieldbook. London: Financial Time, Prientice Hall.
  • Dolińska, M. (2010). Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: PWE.
  • Hope, J. i Hope, T. (1997). Competing in the Third Wale. USA: Harvard Business School Press.
  • Jemielniak, D. i Koźmiński, A. (2012). Zarządzanie wiedzą. Warszawa: Wolters Kluwer Business.
  • Kowalczyk, A. i Nogalski, B. (2006). Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia. Warszawa: Difin.
  • Mikuła, B. (2001). W kierunku organizacji inteligentnych. Kraków: Antykwa.
  • Nonaka, I. i Takeuchi, H. (2000). Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak japońskie firmy dynamizują procesy innowacyjne. Warszawa: Poltext.
  • Pavitt, K. (1984). Sectoral Patterns of Technology Change: Towards a Taxonomy and a Theory. Research Policy, 13 (6).
  • Porter, M.E. (2001). Porter о konkurencji. Warszawa: PWE.
  • Probst, G., Raub, S. i Romhardt, K. (1999). Wissen, Managen. Wie Unternehmen Ihre Wertvollste Ressource Optimal Nutzen. Frankfurt: Gabler.
  • Rosenfeld, S.A. (1997). Bringing Business Clusters into the Mainstream of Economic Development. European Planning Studies, 5 (1).
  • Walsh, J.P. i Ungson, G.T. (1991). Organizational Memory. Academy of Management, 16 (1).
  • Watson, I. (2003). Applying Knowledge Management. Techniques for Building Corporate Memories. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Stachowicz, J. i Knop, L. (2009). The Concept of Cluster Creation and Development. W: E. Bojar (red.), Cluster. Politics. Management. Good Clustering Practices in the World. Lublin.
  • Stanienda, J. (2010). Cluster's Potential. Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie. Małe i średnie przedsiębiorstwa, 2 (16).
  • Staszewska, J. (2009). Klaster pespektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.