PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | vol. 13, nr 2 (52), t. 1 Problemy wykorzystania systemów informatycznych zarządzania w gospodarce | 150--161
Tytuł artykułu

Wykorzystanie technologii mobilnych w biznesie - badanie pilotażowe świadomości organizacji polskiego sektora MŚP

Warianty tytułu
The Use of Mobile Technology in Business - a Pilot Study of Consciousness of Polish SME Sector Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono główne aspekty rozwoju rynku urządzeń oraz rozwiązań mobilnych przeznaczonych do korzystania z Internetu. Obszernie zaprezentowano przeprowadzone badanie pilotażowe dotyczące świadomości wykorzystania technologii mobilnych w aspekcie mobilnych stron WWW. Badanie objęło cztery główne kategorie przedsiębiorstw, tj. posiadające mobilne strony internetowe, realizujące projekt wdrożenia tego typu rozwiązania, planujące rozpocząć takie przedsięwzięcie oraz niezakładające podjęcia tego typu działań. Następnie przestawiono otrzymane wyniki badań pilotażowych oraz dokonano ich analizy. Artykuł wieńczą wnioski dotyczące poziomu świadomości wykorzystania mobilnych technologii WWW w biznesie w polskim sektorze MŚP.Słowa kluczowe: urządzenia mobilne, RWD, e-commerce, mobilne strony WWW, MŚP. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the main aspects of the development of the market of mobile devices and solutions for using the Internet. In the following part, the authors present a pilot study on the use of mobile technology in terms of mobile web pages. The survey contains four main categories of companies, i.e.: having mobile websites, carrying out a project to implement this type of solution, planning to start such a project, and not planning to take this type of action. Next, the authors present and analyze the results of pilot studies. The article is crowned with conclusions regarding the level of awareness of the use of mobile web technologies in business in the Polish SME sector. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Chmielarz, W. (2009). Ocena wybranych płatności mobilnych w Polsce. Zeszyty Naukowe. Studia Informatica/Uniwersytet Szczeciński, (24), 85-102.
  • IBM (1994). Simon Says "Here's How!" - Users Manual. Pozyskano z: http://research. microsoft.com/en-us/um/people/bibuxton/buxtoncollection/a/pdf/Simon%20User%20 Manuals.pdf (26.01.2014).
  • Lubina, E. (2007). M-learning w strukturze metodycznej e-learningu. e-mentor, 5 (22). Pozyskano z: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/22/id/485 (15.11.2014).
  • Łysik, Ł. (2004). Sms jako narzędzie marketingu mobilnego. W: Systemy wspomagania organizacji SWO'2004 (s. 551-558). Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Łysik, Ł. (2007). Charakterystyka usług dostępnych w handlu mobilnym (m-commerce). Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna, 10 (1150), 138-148.
  • Mikowska, M. (2013). Smartfonizacja Polaków - infografika i odrobina gorzkiej prawdy. Jestem.mobi. Pozyskano z: http://jestem.mobi/2013/02/smartfonizacja-polakow-infografika-i-odrobina-gorzkiej-prawdy/ (1.03.2014).
  • Nielsen. (2013). Mobile Consumer A Global Snapshot. Pozyskano z: http://www.nielsen. com/content/dam/corporate/us/en/reports-downloads/2013%20Reports/Mobile-Con-sumer-Report-2013.pdf (26.01.2014).
  • Porębska-Miąc, T. (2008). Wykorzystanie technologii mobilnych w zarządzaniu relacjami z klientem. W: Systemy wspomagania organizacji SWO'2008 (s. 337-345). Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Rogers E.M. (1983). Diffusion of Innovations. New York: The Free Press.
  • Sager, I. (2012). Before IPhone and Android Came Simon, the First Smartphone. Bloomberg Businessweek. Pozyskano z: http://www.businessweek.com/articles/2012-06-29/ before-iphone-and-android-came-simon-the-first-smartphone?utm_medium=twitter (26.01.2014).
  • Wirtualnemedia.pl. (2014). Polska branża interaktywna: jaki był 2013 rok, co w 2014? Pozyskano z: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-branza-interaktywna-jaki--byl-2013-rok-co-w-2014/page:1
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400605

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.