PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 36 | 52--63
Tytuł artykułu

Wrażliwość młodych nabywców dóbr trwałego użytku na bodźce marketingowe

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na postępowanie nabywców, będące efektem podejmowanych przez nich decyzji, mają wpływ różnorodne czynniki: ekonomiczne, demograficzne, społeczno-kulturowe, psychologiczne i marketingowe. Specyficzną grupą czynników są uwarunkowania marketingowe zachowań konsumentów, gdyż są one uzależnione od działań przedsiębiorstw. W niniejszym opracowaniu dokonano próby analizy wrażliwości młodych nabywców dóbr trwałego użytku (w tym mebli) na bodźce marketingowe. Swoje rozważania skupiono na grupie osób w wieku 19-34 lata. Scharakteryzowano czynniki wpływające na zachowania konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem marketingowych determinant tych zachowań. Na podstawie wyników własnych badań ankietowych omówiono główne marketingowe uwarunkowania zachowań młodych nabywców dóbr trwałego użytku, ze szczególnym uwzględnieniem mebli. Opisano wpływ na ich postępowanie czynników związanych z cechami mebli, finansowymi warunkami ich zakupu, dystrybucją (dostępnością mebli) i działaniami promocyjnymi dotyczącymi mebli. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
52--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Bywalec C., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • [2] Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.
  • [3] Nowak L., Uwarunkowania zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. Eksploracja struktur ukrytych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009.
  • [4] Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2014, Główny Urząd Statystyczny, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2014.
  • [5] Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
  • [6] Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów - teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  • [7] Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B., Ekonomika konsumpcji, elementy teorii, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171400661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.