PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 98--108
Tytuł artykułu

Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Management of Innovations in the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problem strategicznego zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie poddano analizie głównie na podstawie wyników wywiadu pogłębionego. Analizowanym podmiotem - studium przypadku - znanym z bardzo wysokiego poziomu innowacyjności przedsiębiorstwem, była strategiczna jednostka biznesowa globalnej korporacji zlokalizowana w województwie podkarpackim. Badania pozwoliły na sformułowanie wielu spostrzeżeń, dostarczyły wiedzy niemożliwej do uzyskania w badaniach ilościowych. W ocenie respondenta, wybitnego eksperta badanej firmy, przedsiębiorstwo prawidłowo realizuje proces strategicznego zarządzania innowacjami, czego obrazem jest obecność jego produktów na rynkach całego świata. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of strategic management of innovation in the enterprise was mainly analyzed on the basis of an in-depth interview. The entity under analysis (a case study) is known for its very high level of innovation, and is a strategic business unit of a global corporation, located in the Podkarpackie Voivodeship. The study allowed to make a number of observations, and provided knowledge impossible to achieve in quantitative research. According to the respondent, a prominent expert within the enterprise, it has correctly implemented the process of strategic management of innovation, which is reflected in the presence of its products on the markets around the world. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
98--108
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Czakon, W. (2006). Łabędzie Poppera - case studies w badaniach nauk o zarządzaniu. Przegląd Organizacji, nr 9.
  • Czakon, W. (2009). Mity o badaniach jakościowych w naukach o zarządzaniu. Przegląd Organizacji, nr 9.
  • Henrekson, M. i Joansson, D. (2010). Gazelles as job creators: a survey and interpretation of the evidence. Small Business Economics, 35(2).
  • Hu, J. i Hsu, Y. (2008). The more interactive, the more innovative? A case study of South Korean cellular phone manufacturers. Technovation, 28(3).
  • Hua, S. i Wemmerlov, U. (2006). Product change intensity, product advantage, and market performance: an empirical investigation of the PC industry. Journal of Product Innovation Management, 23.
  • Janasz, W. (red.) (2005). Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską. Warszawa: Difin.
  • Jasiński, A. H. (2006). Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji. Warszawa: Difin.
  • Komisja Europejska (2010). EUROPA 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu. Bruksela: Komisja Europejska.
  • Perenc, J. i Hołub-Iwan, J. (red.) (2011). Innowacje w rozwijaniu konkurencyjności firm. Znaczenie, wsparcie, przykłady zastosowań. Warszawa: C.H. Beck.
  • Storey, D. J. (1994). Employment. W: D. Storey, Understanding the small business sector, London: Routledge.
  • Świadek, A. (2011). Regionalne systemy innowacji w Polsce. Warszawa: Difin.
  • Wiśniewska, J. i Janasz, K. (red.) (2012). Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Warszawa: Difin.
  • Wiśniewska, J. i Janasz, K. (red.) (2013). Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami. Warszawa: CeDeWu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171401301

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.