PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 (20) | 177--199
Tytuł artykułu

Smart shopping wśród młodych polskich i amerykańskich konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Smart Shopping Among Young Polish and American Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest uchwycenie istoty smart shoppingu jako nowego trendu konsumpcyjnego w zachowaniach młodych polskich i amerykańskich konsumentów. W pierwszej części artykułu, po wyjaśnieniu pojęcia i cech smart shoppingu, skoncentrowano się na omówieniu najważniejszych czynników napędzających jego rozwój, oraz kluczowych strategii tego trendu. Natomiast w części drugiej, po scharakteryzowaniu próby badawczej, przeanalizowano smart shopping w świetle wyników badań własnych. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to capture the essence of smart shopping as a new consumption trend in the behaviour of young Polish and American consumers. In the first part of the article, the explanation of the concept and characteristics of smart shopping is followed by a overview of the most important factors supporting the development of smart shopping and an overview of the key strategy of this trend. While in the second part, the description of the research methodology is followed by an analysis of smart shopping in the light of the results of own research. The article concludes with a summation of the discussion and major conclusions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
177--199
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
autor
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Bohlen B., Carlotti S., Mihas L. (2010), How the recession has changed US consumer behavior, McKinsey Quatterly, Issue 1.
  • Gieracz M., Dobrowolska E. (2013), Zwyczaje zakupowe Polaków, Shopping Show, Warszawa, www.shoppingshow.pl/raporty/ShoppingShow.AnalizaReta- il&FashionwPolsce2013.Raport.pdf.
  • Hermann S. (2009), The crisis and consumer behavior: eight quick solution, "Journal of Consumer Behavior", vol. 8, Issue 2.
  • Lipovetksy G. (2006), Le bonheur paradoxal. Essai sur la societe d'hyperconsum-mation, Gallimard.
  • Mano H., Elliott M.T. (1997), Smart Shopping: The Origins and Consequences of Price Saving, "Advances in Consumer Research", No. 24.
  • Reformat B. (2013), The Idea of Smart Shopping - The Generation of Smart Consumers, "Studia Ekonomiczne", nr 149.
  • Schindler R.M. (1989), Consequences of perceiving oneself as responsible for obtaining a discount. Evidence for smart shopper feelings, "Journal of Consumer Psychology", vol. 7, No. 4.
  • Teleżyńska K. (2011), Smart shopping z gazetką, newsletter Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, www.ptbrio.pl/newsletter/84/20- 23.pdf.
  • Zalega T. (2013 a), Smart shopping - nowy trend konsumencki, "Handel Wewnętrzny", nr 6(347).
  • Zalega T. (2013b), Alternatywne trendy konsumpcyjne w miejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu, "Studia i Materiały", nr 1(16).
  • biznes.interia.pl/wiadomosci/news/smart-shopping-czyli-nowoczesny-klient-wyru- sza-na-zakupy,2001932,4199.
  • http://forsal.pl/artykuly/777081,marki-wlasne-sieci- handlowych-czyli-jak-zrobic-biznes-na-efekcie-skali.html.
  • www.dlahandlu.pl/handel- wielkopowierzchniowy/wiadomosci/zachowania-konsu-menckie-nielojalny-klient-zostal- smart-shopperem,26094.html.
  • www.godealla.pl/blog/czy-polske-czeka-boom-kuponow- rabatowych-i-znizek/.
  • www.rp.pl/artykul/590077_Kleska-malychsklepow-na-rynku-coraz- gorzej.html.
  • www.statista.com/statistics/244903/market-share-of-private-label-brands- worldwi-de-by-selected-country/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402125

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.