PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 42 | nr 2 | 101--110
Tytuł artykułu

Zastosowanie gier decyzyjnych w rozwoju zasobów ludzkich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of Serious Games in Human Resource Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł opisuje wynik eksperymentu polegającego na przeprowadzeniu sesji gry szkoleniowej dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi w jednym z dużych przedsiębiorstw zlokalizowanych w Polsce północnej. Celem badania było poznanie opinii osób kompetentnych w obszarze rozwoju pracowników na temat gier decyzyjnych oraz zaobserwowanie ich zachowań w sytuacji uczestnictwa w sesji takiej gry. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study is to find out the opinions of HR professionals on the usefulness of decision games. Due to respondents little knowledge of this type of training tools, before the survey was conducted, the decision game was played. The respondents claimed that decision games can be used as a supplement to a training process. According to respondents, such games can be an effective way of training certain skills and shaping attitudes, mainly related to the competition and decision-making. Observing the process of learning the rules of the game and the gameplay the researcher has found stages through which the players proceed, as well as has identified some characteristic posture, for example: transferring individual experiences and beliefs to the game, treating learning rules of the game as a challenge that requires teamwork and tendency to strong emotional commitment. (original abstract)
Rocznik
Tom
42
Numer
Strony
101--110
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Akl E.A., Kairouz V.F., Sackett K.M.,. Erdley W.S, Mustafa R.A., Fiander M., Gabriel C., Schünemann H., Educational games for health professionals (Review), The Cochrane Library 2013, Issue 3, Wiley.
  • Arnab S., Lim T., Carvalho M.B.,. Bellotti F., Freitas S., Louchart S., Suttie N., Berta R., Gloria A., Mapping learning and game mechanics for serious games analysis, British Journal of Educational Technology 2015, Vol. 46, No 2.
  • Harteveld C., Making Sense of Virtual Risks, IO S Press, Amsterdam 2012, NLD.
  • http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-doradztwo_zawodowe,sz,167732.html [dostęp: 08.06.2015].
  • Kajrunajtys D., Szarecki M., Gra edukacyjna jako narzędzie kształtowania kompetencji społecznych na przykładzie WSEI, Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie Kraków 2013, Zeszyt 9.
  • Kalinowski M., Gry decyzyjne jako nowoczesne narzędzie rozwoju kompetencji menedżerskich, w: Uwarunkowania sukcesu organizacji, red. Czubasiewicz H., Mokwa Z., Walentynowicz P. Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013.
  • Kalinowski M., Dobrowolska E., Strategiczne gry szkoleniowe jako narzędzie kształtowania kompetencji menedżerskich, w: Sukces w zarządzaniu kapitałem ludzkim - podejścia, metody, narzędzia, red. Stor M., Fornalczyk A., Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 350, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014.
  • Mayer I., Bekebrede G., Harteveld C., Warmelink H., Zhou Q., Ruijven T., Lo J., Kortmann R., Wenzler I., The research and evaluation of serious games: Toward a comprehensive methodology, British Journal of Educational Technology 2014, Vol 45, No 3.
  • Michael D., Chen S., Serious Games: Games That Educate, Train, and Inform, Thomson, Boston, USA 2005.
  • Wach-Kąkolewicz A., Learning and teaching with electronic games as an educational method, w: The Strategic Management Virtual Game Method in Business Education, red. Gaweł A., Pietrzykowski M., Ius At Tax, Warszawa 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.