PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 7, cz. 2 Firmy rodzinne - doświadczenia i perspektywy zarządzania | 47--60
Tytuł artykułu

Efektywność procesów a kreatywność w warunkach firm rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Processes Efficiency and Creativity and in Family Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa duży nacisk kładą na podnoszenie efektywności procesów realizowanych w przedsiębiorstwach. Inicjowanie i wprowadzenie zmian w procesach jest zadaniem obowiązującym wszystkich członków organizacji, zgodnie z zasadą łączenia pracy koncepcyjnej i wykonawczej. Stałe poszukiwania i twórcza aktywność ukierunkowana między innymi na optymalizację procesów, identyfikowana jest z kreatywnością. Sama kreatywność coraz częściej staje się podmiotem badań, gdyż warunkuje ona rozwój, człowieka, rodziny, organizacji, miasta, a w epoce globalizmu nawet świata.(fragment tekstu)
EN
The purpose of this article is to attempt of answer the following questions: What is creativity?, What determines it?, and What do we mean by the term 'efficiency of processes'? On the basis of the literature used, creativity characterizes individuals and organizations that are developing at any time during their life. Empirical studies implemented in the framework of the present study were carried out in two stages. In the first stage, the author identified determinants of creativity. In the second stage, on the basis of research results the author indicates the impact of these determinant on creativity and how it increases the process of efficiency. Finally, the author presents the results of quantitative research. (author's abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Baskiewicz N. (2013), Współczesne koncepcje zarządzania a efektywność organizacji [w:] M. Cisek (red.), Efektywność organizacji, Studio Emka, Warszawa.
  • Boden M. (1990), The Creative Mind: Myths and Mechanism, BasicBooks, New York.
  • Covey S.R. (2014), Mądrość i pasja, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
  • Duchniewicz S. (2005), Metody organizacji i zarządzania, WM PTM, Warszawa.
  • Dveck C. (2008), Mindset: The New Psychology of Success, Ballantine Books, New York.
  • Florida R. (2010), Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • Grycuk A. (2010), Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) jako narzędzie doskonalenia efektywności operacyjnej firm produkcyjnych zorientowanych na lean, "Przegląd Organizacji", nr 2.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Liker J.K. (2010), Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, Warszawa.
  • Liker J.K., Meier D.P. (2011), Droga Toyoty. Fieldbook. Praktyczny przewodnik wdrażania 4P Toyoty, MT Biznes, Warszawa.
  • Morgan G. (2013), Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Nowosielski S. (2012), Skuteczność i efektywność realizacji procesów gospodarczych [w:] red. T. Dudycz, Mikroekonomiczne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw, AE we Wrocławiu. Wrocław.
  • Rummler G.A., Brache A.P. (2000), Podnoszenie efektywności organizacji. Jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Wrzosek W. (2005), Efektywność marketingu, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171402555

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.