PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Finanse wobec sfery realnej gospodarki : praca zbiorowa. T. 2 | 103--110
Tytuł artykułu

Postrzeganie własnej pozycji rynkowej przez przedsiębiorstwa z województwa lubelskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie wyników badań empirycznych dotyczących postrzegania własnej pozycji rynkowej przez podmioty gospodarcze z województwa lubelskiego. Przedstawione rozważania na temat percepcji przez przedsiębiorców ich pozycji konkurencyjnej oparte zostały na przeprowadzonej analizie struktury odpowiedzi udzielonych przez respondentów na dwa postawione im pytania: jaka jest bieżąca sytuacja rynkowa ich firm (określona między innymi siłą przetargową wobec odbiorców i dostawców, kondycją finansową, etapem cyklu życia jednostki itp.) oraz jaki jest poziom konkurencji (natężenia rywalizacji konkurencyjnej) w branży, w której prowadzą działalność. Zaprezentowane wnioski wypływają bezpośrednio z zestawienia ze sobą w parę odpowiedzi na powyższe pytania. Ze względu na fakt, iż poznanie nastawienia podmiotów gospodarczych co do możliwości dalszego ich konkurowania na rynku (a tym samym rozwoju) pozwala ocenić ogólny klimat gospodarczy w regionie, przeprowadzone badanie wydaje się być bardzo zasadne. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Czarecki J., Zajkowski R.: Elastyczne formy zatrudnienia i outsourcing w opinii przedsiębiorstw z województwa lubelskiego. Lubelskie Forum Pracodawców, Lublin 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.